Intermodalny

Hupac apeluje do rządu o dotacje na zrekompensowanie strat 

Przewodniczący Hupac zaproponował kilka środków, aby zatrzymać dalszy spadek wolumenów transportowych

Szwajcarski operator intermodalny Hupac wzywa rząd Szwajcarii do tymczasowego zawieszenia corocznych redukcji dotacji dla transportu intermodalnego, aż do zakończenia kryzysu gospodarczego. W pierwszym kwartale tego roku Hupac stracił od 10 do 15 procent swoich wolumenów transportowych na rzecz transportu drogowego i obawia się dalszego spadku, jeśli nie zostaną podjęte żadne działania, a dotacje na zrekompensowanie strat zostaną obniżone.

Hupac: Dotacje na zrekompensowanie strat rozwiążą problem

Spadek wolumenów transportu intermodalnego był zjawiskiem obserwowanym w tym roku w całej Europie. Jak informuje portal RailFreight, według Hansa-Jörga Bertschiego, przewodniczącego zarządu Hupac, spowodowane jest to szeregiem negatywnych czynników, w tym spadkiem ruchu ze względu na sytuację gospodarczą, wysokie koszty kolejowe, spadające stawki frachtowe dla transportu drogowego i chroniczną niestabilność sieci kolejowej.

Jeśli nie poprawi się niezawodność infrastruktury kolejowej i jakość transportu intermodalnego, możemy oczekiwać dalszego przesunięcia transportu na drogi w nadchodzących miesiącach – powiedział podczas konferencji prasowej Hupac Group w zeszłym tygodniu.

Przewodniczący zaproponował kilka środków, aby zatrzymać dalszy spadek, które zależą przede wszystkim od ram polityki transportowej. Hupac apeluje między innymi do rządu Szwajcarii, by ten utrzymał dotacje na zrekompensowanie strat i nie dokonywał ich redukcji. Argumentuje, że dostosowanie dotacji do zmniejszonej objętości transportu w pierwszym kwartale może częściowo zrekompensować utratę konkurencyjności transportu intermodalnego.

Czytaj też: Hupac uruchomi połączenie kolejowe z Warszawy do Rotterdamu

Usługa Rolling Highway musi być kontynuowana

Jak informuje portal RailFreight, Bertschi wezwał również do kontynuacji Rolling Highway do 2028 roku. Ta usługa przewozu ciężarówek na odcinku kolejowym między Fryburgiem w Niemczech a Novarą we Włoszech. Obecnie jest ona bardzo dobrze wykorzystywana ze względu na wzrost ruchu drogowego. Kontynuacja usługi Rolling Highway do 2028 roku jest przedmiotem konsultacji i uważana jest za odpowiedni środek do przeciwdziałania odwróconej zmianie modalnej.

Oprócz tych konkretnych środków, Bertschi mówił o potrzebie poprawy wydajności poprzez transformację cyfrową. Istniejące otwarte systemy, takie jak DX Intermodal Data Hub, powinny stać się standardem dla całego transportu intermodalnego w Europie. Podkreślił również rolę Szwajcarii i Włoch w zakresie zarządzania operacyjnego w międzynarodowym transporcie intermodalnym w Alpach.

Czytaj też: Zielona transformacja jest procesem, którego nie da się zatrzymać!

TX Logistik uruchamia usługi intermodalne z Włoch do Niemiec

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button