DrogowyTransport

Niemiecki spedytor wysyła w trasę prototypowe ciężarówki

Spedytor ma już w swojej flocie na całym świecie prawie 200 elektrycznych ciężarówek

DB Schenker otrzymuje prototyp Volta Zero do dalszych testów. Do końca roku firmie logistycznej zostanie przekazanych w sumie 150 tych elektrycznych ciężarówek.

DB Schenker znów testuje prototyp Volta Zero

We wrześniu obie firmy zakończyły pierwszą fazę testów całkowicie elektrycznego Volta Zero w Europie. To był pierwszy raz, kiedy prototyp Volty Zero jeździł po drogach i w rzeczywistym środowisku sprzedaży w Paryżu w celu weryfikacji projektu. W drugiej fazie testów DB Schenker przetestuje prototyp Volta Zero w 18 europejskich miastach, m.in. we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Holandii, Szwecji i Norwegii.

Jako lider rynku aspirujemy do bycia światowym numerem jeden w dziedzinie zielonej logistyki. Europejskie wdrożenie Volta Zero Trucks to kamień milowy dla DB Schenker i Volta Trucks – mówi Cyrille Bonjean, szef działu transportu lądowego w DB Schenker Europe.

Jednak te pojazdy testowe nie są pierwszą partią elektrycznych ciężarówek, które DB Schenker zamówił w 2021 roku. Według Volta, wspomniane 150 pojazdów elektrycznych, które zostaną przekazane w tym roku, będzie przecież „pojazdami z produkcji seryjnej.” Produkcja seryjna ma ruszyć na początku drugiego kwartału 2023 roku w Steyr w Austrii.

Czytaj też: Volta Trucks i DB Schenker zakończyli wspólne testy Volta Zero

Intensywne testy

Spedytor ma już w swojej flocie na całym świecie prawie 200 elektrycznych ciężarówek o masie od 7,5 tony do 19 ton. Dzięki 150 pojazdom produkcyjnym Volta Zero, które zostaną dostarczone przed końcem roku, DB Schenker może zaoferować bezemisyjne dostawy w 124 miastach w 22 krajach.

Pracujemy w szybkim tempie, aby mieć pewność, że możemy szybko wprowadzić na rynek w pełni elektryczne pojazdy użytkowe o zerowej emisji. Wszystko dlatego, że nasi klienci potrzebują pojazdów tak szybko, jak to możliwe. Musimy również przejść przez kompleksowy i dokładny program rozwojowy. Jednakże rozpoczęcie testów prototypów jest dowodem na to, że jesteśmy na dobrej drodze do dostarczenia pojazdów produkcyjnych, na czas – stwierdził przedstawiciel firmy, Ian Collins.

W 2023 roku Volta Trucks planuje wyprodukować 5 000 ciężarówek w swoim austriackim zakładzie. Roczna produkcja do 2027 roku ma wzrosnąć nawet do 27000 sztuk. Producent oczekuje coraz większego zainteresowania ze strony przedsiębiorstw i planuje wykorzystać transformację w motoryzacji, która postępuje z roku na rok.

Czytaj też: Pierwszeństwo dla wchodzących na pasy działa świetnie. O 40% mniej zabitych

Elektryfikacja ciężarówek przyspiesza dzięki Siemens i Volta Trucks

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button