Europejskie linie lotnicze odnotowują duże zainteresowanie rezerwacjami na wakacje i liczą na uniknięcie chaosu w tym roku.
Europejskie linie lotnicze zauważają większą liczbę rezerwacji
Europejskie linie lotnicze British Airways oraz Air France-KLM zgłaszają duże zainteresowanie letnimi rezerwacjami. Turyści najwyraźniej nie zmieniają swoich planów wakacyjnych pomimo kryzysu inflacyjnego. Brytyjski przewoźnik ostrzega jednak, że strajki i niedobory personelu wciąż mogą zakłócić działanie największych lotnisk. Na europejskich przewoźnikach i lotniskach ciąży ogromne brzemię, aby uniknąć powtórzenia zeszłorocznego chaosu.
Jak informuje Reuters, IAG, właściciel takich linii lotniczych jak British Airways, Iberia, Vueling i Aer Lingus, ogłosił, że sprzedaż biletów na lato i na zimę już przekroczyła oczekiwania, a zyski w 2023 roku będą wyższe niż wcześniej przewidywano.
IAG nazwał perspektywy na lato „optymistycznymi” i stwierdził, że pojemność na kluczowych rynkach Północnego Atlantyku i Ameryki Łacińskiej jest teraz na poziomie sprzed pandemii, a zapotrzebowanie turystów na wakacje napędza rezerwacje.
Pozytywne oczekiwania względem przyszłości mają także inne duże linie lotnicze. Lufthansa, easyJet i Ryanair wskazały na solidny poziom rezerwacji na lato, co udowadnia, że konsumenci dalej chcą wydawać pieniądze na podróże pomimo wysokiej inflacji i niepewnej sytuacji gospodarczej.
Czytaj też: Kiedy europejski ruch lotniczy osiągnie poziom sprzed pandemii?
Niepokój powodują protesty kontrolerów we Francji
Jednak dyrektor generalny Luis Gallego wyraził zaniepokojenie pojemnością lotniska Heathrow w Londynie na lato oraz możliwością przeprowadzania nowych strajków kontrolerów ruchu lotniczego we Francji, gdzie protesty przeciwko podwyższeniu wieku emerytalnego zakłócają ruch od stycznia.
Jak informuje Reuters, z kolei British Airways musiał ograniczyć loty w czasie świąt wielkanocnych ze względu na niepokoje związane z pracą na lotnisku Heathrow, chociaż w ubiegłym roku władze portu lotniczego – który latem wprowadził ograniczenia liczby pasażerów, aby poradzić sobie z brakiem personelu – oświadczyły, że w tym roku nie będzie podobnych działań.
Jesteśmy bardzo zaniepokojeni sytuacją francuskich kontrolerów ruchu lotniczego. Przykładowo 80% lotów Vueling odbywa się nad przestrzenią powietrzną Francji, więc uważam, że są powody do zmartwień – powiedział Gallego analitykom podczas rozmowy po ogłoszeniu wyników finansowych.
Grupa poinformowała, że teraz oczekuje, iż roczny zysk wyniesie więcej niż górna granica zakresu 1,8-2,3 miliarda euro podanego w lutym. Air France-KLM również ogłosiła, że obserwuje duże zainteresowanie letnimi lotami, po tym jak przychody za pierwszy kwartał wzrosły o 42% rok do roku, osiągając poziom 6,33 miliarda euro.
Europejskie linie lotnicze przewidują, że w 2023 roku poziom wykorzystania ich floty osiągnie 95% poziomu sprzed pandemii, co stanowi nieznaczny spadek w porównaniu z wcześniejszymi prognozami wynoszącymi 95-100%.
Czytaj też: Macron podpisał ustawę podwyższającą wiek emerytalny, mimo fali protestów
Znajdziesz nas w Google NewsBrytyjskie linie odebrały kolejnego Boeinga. Mają już 6 takich maszyn