LotniczyTransport

Korean Air i Lufthansa notują niższe przychody z transportu cargo

Podczas pandemii branża transportu lotniczego cieszyła się rekordowymi przychodami

Koreańska linia lotnicza Korean Air oraz niemiecka grupa lotnicza Lufthansa zanotowały w pierwszym kwartale niższe przychody z transportu cargo. Wzrost przepustowości oraz spadek popytu wywarły presję na działalność logistyczną przewoźników lotniczych.

Linie lotnicze osiągają niższe przychody z transportu cargo

Nagłe spadki przychodów ze sprzedaży usług transportu towarów Korean Air i Lufthansa Cargo, dwóch z największych przewoźników lotniczych, pokazują, że wygasający popyt i spadające stawki resetują rynek po wzrostach z czasów pandemii COVID-19.

Jak podaje portal FreightWaves, według raportu kwartalnego opublikowanego w środę przez Korean Air, przychody z transportu cargo spadły o 51% do 1,5 biliona wonów koreańskich (4,7 mld zł) z powodu słabego popytu oraz ostrej konkurencji cenowej. Przewoźnik oświadczył, że oczekuje słabszego popytu na transport lotniczy w drugim kwartale z powodu trwającej niepewności ekonomicznej, ale liczy też na nowe przychody, ponieważ przywraca więcej tras pasażerskich do krajów, które niedawno otworzyły swoje granice dla międzynarodowych podróży.

Korean Air ma w swojej flocie 23 frachtowce, w tym siedem samolotów Boeing 747-8 oraz 12 samolotów 777. Jest piątym największym przewoźnikiem towarów pod względem objętości na świecie oraz trzecim największym przewoźnikiem „combi”, jeśli wykluczyć ekspresowych przewoźników paczek, takich jak FedEx i UPS.

Linia lotnicza przekazała, że jej ogólne przychody wzrosły o 14% wraz ze zwiększonym popytem na podróże, ale wzrost kosztów paliwa i wydatków na wsparcie rozszerzonej działalności lotniczej doprowadził do spadku zysku operacyjnego o 47% (o 318 mln USD).

Czytaj też: Japan Airlines powiększy flotę cargo po raz pierwszy od 13 lat

Słabe wyniki finansowe przewoźników cargo

Grupa Lufthansy poinformowała o spadku przychodów w swoim oddziale transportu lotniczego o 30%, co stanowi kwotę 823 milionów euro (3,8 mld zł). Jak podaje portal FreightWaves, przychody z transportu cargo spadły ze względu na słabnący popyt i zwiększoną konkurencję cenową na rynku.

Lufthansa Cargo posiada 16 samolotów towarowych Boeing 777 latających na trasach długodystansowych oraz dwa przekształcone samoloty Airbus A321, które obsługują klientów e-commerce w Europie. Jedenaście samolotów jest obsługiwanych pod marką Lufthansa Cargo, a pięć jest wynajmowanych od AeroLogic, joint venture z firmą DHL. Lufthansa Cargo zarządza również przewozami towarów w luku bagażowym dla linii lotniczych Lufthansy oraz spółek zależnych, takich jak Austrian Airlines, Brussels Airlines i Eurowings.

W czasie ostatniego kwartału, pojemność przewozowa przewoźnika wzrosła o 9%, natomiast objętość obciążeniowa spadła o 3%, co skutkowało spadkiem współczynnika obciążenia o 7,7 punktu procentowego. Przewoźnik stwierdził, że udało mu się wypełnić 61% dostępnej przestrzeni ładunkowej na pokładzie samolotu. Dochody ze sprzedaży wyniosły o 29,2% mniej niż w poprzednim roku, ale o 63% więcej niż w 2019 roku.

Podczas pandemii branża transportu lotniczego cieszyła się rekordowymi przychodami. Anulowane loty pasażerskie i problemy frachtu morskiego zwiększyły zdolność przewozową lotniczych przesyłek. Jednak problemy z transportem morskim zostały w większości rozwiązane, a stawki są bardzo niskie, co pozostawia firmom niewielkie pole do popisu jeśli chodzi o zachęcanie do korzystania z transportu lotniczego, z wyjątkiem pilnych i wysokowartościowych produktów.

Wyniki z przewozów towarowych Lufthansy i Korean Air są podobne do danych innych przewoźników i dostawców logistycznych. Wiodący przewoźnicy w USA odnotowali spadek przychodów z przewozów towarów lotniczych na poziomie od 28% do 38% w pierwszym kwartale, podczas gdy wiodący dostawcy logistyczni Kuehne+Nagel i DSV odnotowali spadek przychodów z przewozów towarów lotniczych odpowiednio o 41% i 33%.

Czytaj też: Rynek pracy w USA. Bezrobocie spada, a wzrost płac przyspiesza! Recesji nie będzie?

Argentyński przewoźnik notuje najlepsze wyniki finansowe od 14 lat

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button