DrogowyTransport

DPD wykorzystuje elektryczne ciężarówki do transportu przez Alpy 

Elektryki w transalpejskim ruchu towarowym stanowią zmianę nie tylko pod względem energetycznym, ale także akustycznym

Firma kurierska DPD wykorzystuje elektryczne ciężarówki Designwerk oraz pociągi między regionem Ticino a północnymi stokami Alp.

DPD wykorzystuje elektryczne ciężarówki Designwerk

DPD przyspiesza proces elektryfikacji swojej floty. Według informacji prasowej dostawcy KEP, DPD Szwajcaria od początku lutego wykorzystuje elektryczne ciężarówki Designwerk w transporcie liniowym między magazynem w Giubiasco a głównymi lokalizacjami w Szwajcarii niemieckojęzycznej.

Ciężarówki typu DW E-Truck Logistics, rozwijane przez firmę Designwerk Products z Winterthur, wyposażone są w baterie o pojemności 900 kilowatogodzin i średnim zasięgu około 600 kilometrów na jednym ładowaniu. Jak informuje portal Logistik Heute, w 2021 roku jeden z pojazdów przejechał rekordową odległość 1 099 kilometrów na jednym ładowaniu baterii podczas jazdy po torze wysokich prędkości w Hanowerze. Rekord ten potwierdził zdolność E-LKW do regularnych przewozów liniiowych i został odnotowany w Księdze rekordów Guinnessa.

Kilka lat temu wykorzystanie elektrycznych ciężarówek na osi Gotthard uważano za nierealistyczne. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że teraz udało się przeprowadzić tę zmianę. Jest to dla nas ważny krok w kierunku bezemisyjnego dostarczania paczek, ale także wkład w ochronę Alp – powiedział Tilmann Schultze, CEO DPD Szwajcaria.

Czytaj też: Kanadyjskie GLS też kupuje elektryki. Firma dostała dotację na zakup

DPD dąży do zmniejszenia emisji spalin o 75 procent

Jak informuje portal Logistik Heute, przez niemal trzy dziesięciolecia po przyjęciu Inicjatywy Alpejskiej, elektryki w transalpejskim ruchu towarowym stanowią zmianę paradygmatyczną nie tylko pod względem energetycznym, ale także akustycznym. Pojazdy o łącznej dopuszczalnej masie do 38 ton poruszają się prawie bezszelestnie przez alpejskie doliny, gdzie hałas związany z ruchem tranzytowym jest szczególnie odczuwalny.

Mieliśmy bardzo pozytywne doświadczenia z tymi ciężarówkami i znaleźliśmy w firmie Designwerk idealnego partnera. Dzięki jednemu E-LKW oszczędzamy około 9 ton CO2 miesięcznie – powiedział Ville Heimgartner, starszy menedżer projektów innowacyjnych i zrównoważonego rozwoju w DPD Szwajcaria.

W całej Szwajcarii DPD obecnie posiada sześć E-LKW. Ich liczba będzie sukcesywnie wzrastać już w ciągu najbliższych miesięcy. Obecnie około 15% floty DPD, która liczy około 850 pojazdów, jest zelektryfikowana, a w zasięgu ręki jest cel osiągnięcia 20% do końca roku. Do 2030 roku cała flota DPD ma składać się z bezemisyjnych pojazdów, w tym w 90% z pojazdów elektrycznych. Pozostałe pojazdy prawdopodobnie będą miały alternatywne, bezemisyjne napędy i będą wykorzystywane na bardzo długich trasach. DPD postawiło sobie za cel zmniejszenie całkowitej emisji CO2 o 75% do 2030 roku.

Czytaj też: Elektromobilność? To się nie uda. Ja czekam na napęd Gipidi [Felieton Palutkiewicza]

Kanadyjska Coca-Cola dodaje do floty elektryczne ciężarówki Volvo

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button