PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Alstom zajmie się utrzymaniem systemu kolejowego na Pomorzu

Umowa została podpisana na okres od 1 maja 2023 roku do 30 kwietnia 2025 roku

Alstom podpisał nową umowę z Pomorską Koleją Metropolitarną, w której zobowiązuje się do świadczenia kompleksowych usług utrzymania systemu sterowania ruchem kolejowym przez okres dwóch lat. W ramach umowy Alstom będzie naprawiał i przeprowadzał okresowe przeglądy 477 urządzeń wyprodukowanych przez Alstom ZWUS, w tym urządzeń systemu ERTMS/ETCS poziomu 2. To już czwarta z kolei umowa utrzymaniowa pomiędzy Alstom a Pomorską Koleją Metropolitarną.

Alstom podpisał umowę z Pomorską Koleją Metropolitarną

Alstom podpisał umowę z Pomorską Koleją Metropolitarną, wojewódzkim administratorem infrastruktury kolejowej. Na mocy umowy Alstom będzie zajmował się kompleksowym utrzymaniem, konserwacją, bieżącymi naprawami oraz okresowymi przeglądami urządzeń sterowania ruchem kolejowym produkowanych przez Alstom ZWUS.

Cieszymy się z kontynuacji współpracy z Pomorską Koleją Metropolitarną, rozwijanej niezmiennie od 2016 roku. Usługi, które będziemy świadczyć, przełożą się na jeszcze większy zakres wsparcia w celu uzyskania wysokiej dostępności infrastruktury kolejowej. Dbałość o kompleksowy i regularny serwis zapewni stabilną pracę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, co z kolei przełoży się na poprawę bezpieczeństwa pasażerów i zwiększenie punktualności pociągów – powiedział Adam Juretko, Dyrektor Zarządzający Alstom ZWUS Sp. z o.o.

Czytaj też: Kolej Plus – sztandarowy program PKP. Czy jest się czym chwalić?

Alstom będzie miał pod opieką 477 urządzeń

Umowa została podpisana na okres od 1 maja 2023 roku do 30 kwietnia 2025 roku, i obejmuje utrzymanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym dla linii kolejowych nr 248 i nr 253. W ramach umowy Alstom będzie zajmował się opieką utrzymaniową 477 urządzeń zlokalizowanych na tych liniach o łącznej długości ponad 18 km i obejmujących 9 stacji pasażerskich.

Zakład Alstom w Katowicach odpowiada za całość procesu tworzenia systemów i urządzeń sterowania ruchem, od projektowania i rozwoju, poprzez testowanie, aż po produkcję i dostawę. Wprowadzając do Polski system zarządzania ruchem kolejowym ERTMS / ETCS poziomu 2, Alstom był pierwszą firmą, która zastosowała go na większości linii kolejowych w naszym kraju.

Czytaj też: Szpunar z NBP: na koniec 2023 r. możliwa jest jednocyfrowa inflacja

Czy CPK jest potrzebny? Sipiński: Port pomoże polskiej gospodarce

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button