LotniczyTransport

FedEx zamyka swoje bazy pilotów na Alasce i w Niemczech

FedEx planuje zaoszczędzić 700 milionów dolarów rocznie w swojej sieci lotniczej

FedEx zamyka bazy pilotów na Alasce, w Kalifornii i Niemczech. Zmniejszenie operacji lotniczych jest ważnym elementem strategii firmy kurierskiej mającej na celu poprawę wydajności i zmniejszenia kosztów operacyjnych.

FedEx zamyka swoje bazy pilotów

FedEx zamierza zamknąć bazy pilotów na Alasce, w Kalifornii i w Niemczech. Decyzja jest podyktowana agresywną kampanią firmy, której celem jest eliminacja miliardów kosztów strukturalnych do roku fiskalnego 2027 przez usprawnienie operacji i sieci. Piloci, którzy latają dwoma starszymi typami samolotów i stacjonują w Anchorage, Los Angeles i na lotnisku Cologne Bonn w Niemczech, stopniowo będą przenoszeni do innych baz w sieci FedEx. Jak informuje portal FreightWaves, w centrum w Kolonii załogi obsługują średniej wielkości samoloty towarowe Boeing 757, podczas gdy na lotniskach Ted Stevens Anchorage i Los Angeles International FedEx posiada bazy dla pilotów samolotów McDonnell Douglas MD-11.

Nasze operacje na tych rynkach nadal odgrywają ważną rolę w globalnej sieci FedEx, a elastyczność tej sieci umożliwia nam podejmowanie decyzji, które najlepiej odpowiadają potrzebom naszych klientów na całym świecie. Jak w przypadku każdego zamknięcia bazy, proces ten jest stopniowy i ta relokacja nastąpi bez zakłóceń naszych operacji – poinformowała firma.

Czytaj też: FedEx przeprowadza restrukturyzację. Zaoszczędzi setki milionów

FedEx szuka oszczędności

FedEx posiada także bazy pilotów w swoim globalnym centrum w Memphis w Tennessee, a także w centrach regionalnych w Indianapolis, w Oakland w Kalifornii i w Guangzhou w Chinach. Linia lotnicza zamknęła swoją bazę pilotów w Hongkongu pod koniec 2021 roku, ponieważ drakońskie wymagania dotyczące kwarantanny COVID dla pilotów wracających z zagranicznych podróży znacznie utrudniały jej skuteczne działanie. Większość tamtejszych pilotów została przeniesiona do Oakland.

Jak informuje portal FreightWaves, FedEx planuje zaoszczędzić 700 milionów dolarów rocznie w swojej sieci lotniczej poprzez przekierowywanie niepriorytetowych przesyłek na transport drogowy i zewnętrznych przewoźników, wycofanie się z systemu węzłowego na rzecz bardziej bezpośrednich tras i konsolidację innych usług. Firma przyspieszy również o dwa lata wycofanie ze swojej floty samolotów MD-11. Przedstawiciele FedEx powiedzieli, że w tym kwartale planują zmniejszenie liczby godzin lotów o ponad 10% w porównaniu z zeszłym rokiem i w dłuższej perspektywie zainwestują mniej w przyszłe samoloty, ponieważ coraz więcej lotów będzie przekazywanych zewnętrznym przewoźnikom.

Zamknięcie baz pilotów budzi niepewność wśród pilotów FedEx, którzy starają się zakończyć negocjacje umowy po dwóch latach rozmów. W tym miesiącu piloci zaczęli głosować nad tym, czy dać szefom związków zawodowych mandat do ogłoszenia strajku, jeśli mediacja federalna i inne kroki nie przełamią impasu.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Piloci FedEx rozpoczną strajk? Jest zgoda na głosowanie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button