E-commerceInfo z rynkuIntralogistyka

Poczta Polska idzie z duchem czasu? Inwestuje miliony w e-commerce

E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Jak Poczta Polska radzi sobie z tym wyzwaniem? Czy inwestycje w nowoczesne technologie, większe hale oraz rozbudowę sieci logistycznej uczynią ją liderem w obszarze e-commerce?

Poczta Polska inwestuje w infrastrukturę. Planuje zmodernizować i rozbudować centra logistyczne

Architektura Sieci Logistycznej (ASL) stanowi kluczowy element strategii Poczty Polskiej. Jej celem jest transformacja obecnej sieci, obsługującej głównie przesyłki listowe, w sieć skoncentrowaną na przesyłkach KEP (kurierskich, ekspresowych, paczkowych) oraz e-commerce. ASL ma za zadanie dostosować infrastrukturę logistyczną Spółki do rosnących potrzeb rynku e-commerce.

Jak wskazuje Krzysztof Falkowski, Prezes Poczty Polskiej:

Perspektywiczny rynek usług paczkowych, zdominowany przez zagraniczne korporacje z wielkim kapitałem, nie należy do łatwych. Nie zamierzamy jednak składać broni i realizujemy wiele inwestycji, które skutecznie zwiększą naszą konkurencyjność, a w efekcie – zapewnią nowych, zadowolonych Klientów.

Zgodnie z obraną strategią inwestujemy w modernizację obiektów logistycznych i parku maszynowego. Testujemy również wiele nowych technologii. Wszystkie te działania służyć mają priorytetowemu celowi – sprawnej i szybkiej obsłudze rosnącego wolumenu przesyłek.

Inwestycje w infrastrukturę: modernizacja i rozbudowa centrów logistycznych

PP przeznacza ogromne środki na rozbudowę i modernizację swoich centrów logistycznych. W ramach projektu ASL Spółka przekształca swoją infrastrukturę logistyczną z listowej na paczkową. W odpowiedzi na zmiany na rynku pocztowym Poczta Polska inwestuje w rozbudowę hali logistycznej we Wrocławiu, gdzie zyskała dodatkowe 1500 m2 powierzchni. Prace adaptacyjne zostały również zakończone w sortowniach w Lublinie i Lisim Ogonie pod Bydgoszczą.

Ponadto, w zmodernizowanych sortowniach Poczta Polska uruchomi wkrótce trzy nowoczesne sortery paczkowe. Maszyny te pozwolą na automatyczny odczyt nie tylko standardowych etykiet adresowych, ale również przesyłek międzynarodowych o niestandardowym układzie danych adresowych. Dzięki tym inwestycjom Spółka będzie mogła efektywniej obsługiwać rosnący rynek e-commerce.

Jaki jest łączny koszt inwestycji w e-commerce?

Poczta Polska nie spoczywa na laurach i planuje dalszy rozwój swojej sieci logistycznej w kluczowych lokalizacjach, takich jak Warszawa, Łódź i Kraków. Spółka będzie miała do dyspozycji nowe powierzchnie operacyjno-logistyczne, które pozwolą na lepszą obsługę klientów e-commerce. Wszystko to ma na celu zwiększenie konkurencyjności Poczty Polskiej na rynku usług paczkowych.

Wartość inwestycji w sortownie we Wrocławiu, Lublinie oraz Lisim Ogonie sięga 220 mln zł. Jest to największa jednorazowa inwestycja w automatyzację procesów logistycznych w historii Spółki. Ministerstwo Aktywów Państwowych zdecydowało o dokapitalizowaniu Poczty Polskiej w wysokości 190 mln zł, które mają być przeznaczone wyłącznie na realizację inwestycji w ramach ASL. Planowana pełna kwota nakładów inwestycyjnych na ten cel wynosi ponad 350 mln zł.

Czytaj również: Poczta Polska utworzy na CPK hub przeładunkowy

Jak wskazuje Andrzej Bodziony, Wiceprezes Poczty Polskiej:

Z punktu widzenia rynkowego i możliwości zyskania przewagi konkurencyjnej, bardzo istotne jest posiadanie właściwie zaplanowanej sieci połączeń, odpowiednio zlokalizowanych hal oraz ich wyposażenie w nowoczesne sortery, przeznaczone do automatycznego opracowywania przesyłek.

Te działania zwiększą przepustowość naszej sieci i zoptymalizują jej koszty. Celem naszych działań jest zapewnienie jakości usług oczekiwanej przez Klientów.

Perspektywy na przyszłość: czy Poczta Polska stanie się liderem e-commerce czy wręcz przeciwnie?

Dzięki inwestycjom w rozbudowę sieci logistycznej nowoczesne sortery i większe hale, Spółka stawia na dynamiczny rozwój w obszarze e-commerce. I chociaż przyszłość jest trudna do przewidzenia, inwestycje te mają szansę uczynić Pocztę Polską jednym z liderów na rynku e-commerce. Ostateczny sukces będzie zależał od tego, jak Spółka będzie w stanie sprostać oczekiwaniom klientów. Również kluczowe będzie skuteczne wykorzystanie technologicznych innowacji w swojej działalności.

Czytaj również: Poczta Polska uruchomiła własne NFT. Rychło w czas…

Czy te działania pozwolą Spółce konkurować z zagranicznymi korporacjami i zaspokoić rosnące potrzeby klientów w zakresie usług paczkowych? Tylko czas pokaże, czy Poczta Polska stanie się liderem w obszarze logistyki e-commerce.

Ukrposhta i Poczta Polska obniżają opłaty za przesyłki na Ukrainę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button