HMM przetestuje morskie biopaliwa na swoich mega kontenerowcach w ramach partnerstwa z GS Caltex. Koreański przewoźnik podpisał memorandum porozumienia (MoU) z GS Caltex w celu pozyskania tego rodzaju paliw.
HMM przetestuje biopaliwa
Jak informuje portal Offshore Energy, firma HMM oświadczyła, że planuje przeprowadzić próby stosowania biopaliwa na trzech swoich kontenerowcach o pojemności 24 000 TEU w drugiej połowie tego roku. Biopaliwa morskie składają się w 30% z biodiesla pozyskiwanego z oleju pochodzącego z zużytych tłuszczy kuchennych oraz w 70% z wysokosiarkowego oleju opałowego (HSFO). Biodiesel zmniejsza emisję gazów cieplarnianych o 80% w porównaniu do konwencjonalnych paliw.
Biopaliwa są paliwem prostym pod względem obsługi i stosowania, ponieważ mogą być używane w ramach już istniejącej infrastruktury. Stanowią dobre rozwiązanie w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych w żegludze, ponieważ mogą być dodawane lub stosowane w miejsce istniejących konwencjonalnych paliw, przy minimalnej lub żadnej konieczności wprowadzania technologicznych zmian na jednostkach pływających.
Z powodu tych cech stają się jednym z najpopularniejszych alternatywnych paliw, które są brane pod uwagę przez właścicieli statków w kwestii stosowania w ciągu najbliższych pięciu lat.
Na podstawie tego memorandum o porozumieniu, spodziewamy się generowania mniejszej emisji gazów cieplarnianych i tym samym przyczyniania się do ograniczenia zmian klimatycznych. Będziemy kontynuować rozwój naszych kompetencji w zakresie ochrony środowiska, przyspieszając działania badawczo-rozwojowe – powiedział Park Jinki, wiceprezes zarządu HMM ds. środowiska.
Czytaj też: Maersk zwodował pierwszy kontenerowiec zasilany metanolem
HMM dąży do neutralności węglowej
Dwa lata temu HMM przeprowadził pierwszy testowy rejs, korzystając z biopaliw na swoim kontenerowcu o pojemności 13 100 TEU. Statek HMM Dream, który działa na trasie EC1 (East Coast 1) łączącej Azję ze wschodnim wybrzeżem USA, pomyślnie ukończył rejs na Pacyfiku.
Jak informuje portal Offshore Energy, HMM zobowiązał się do osiągnięcia neutralnego węglowej w swojej flocie do 2050 roku, w związku z czym niedawno zamówił dziewięć kontenerowców o pojemności 9 000 TEU zasilanych metanolem. Aby osiągnąć zakładany cel, firma poszukuje różnych źródeł energii odnawialnej dla swoich statków, w tym metanolu, LNG, wodoru, zielonego amoniaku, a nawet energii jądrowej.
Czytaj też: Eksport Chin rośnie. Czy to oznacza powrót Azjatyckiego Smoka?
Znajdziesz nas w Google NewsUE i Norwegia tworzą Zielony Sojusz dla europejskiej żeglugi