E-commerce

Apple uruchamia sklep internetowy w chińskiej giga-aplikacji

Apple ściśle kontroluje swoje kanały sprzedaży detalicznej, ale w ciągu ostatnich kilku lat gigant zwiększył swoją obecność w Chinach

Gigant Apple uruchomił swój sklep internetowy w chińskim komunikatorze WeChat, należącym do Tencentu. Użytkownicy mogą teraz nabyć pełną gamę produktów Apple, w tym najnowszą serię iPhone 14, za pośrednictwem Mini Programu. WeChat to największa platforma komunikacyjna w Chinach, posiadająca ponad 1,2 miliarda użytkowników.

Apple uruchomił sklep internetowy w WeChat

Apple intensyfikuje ekspansję swoich kanałów sprzedaży detalicznej na jednym z najważniejszych rynków i uruchamia sklep internetowy w chińskiej aplikacji WeChat. WeChat to największy komunikator w Chinach, z ponad 1,2 miliarda użytkowników. Jest często określany jako „superaplikacja”, ponieważ wykracza poza prostą wymianę wiadomości. Jak informuje CNBC, użytkownicy WeChat mogą bowiem korzystać z tzw. „Mini Programów”, które są w zasadzie odrębnymi aplikacjami dostępnymi w głównej aplikacji. Oznacza to, że użytkownicy nie muszą pobierać wielu różnych aplikacji, ale mogą korzystać ze wszystkich potrzebnych usług bezpośrednio w komunikatorze. Sklep Apple w WeChat również ma formę Mini Programu.

Czytaj też: Przesyłki z Chin stracą zwolnienie z ceł? Politycy wyjątkowo zgodni

Zgodnie z oświadczeniem Tencentu, użytkownicy WeChat mogą tera nabyć pełną gamę produktów Apple, w tym najnowszą serię iPhone 14. Zamówienia dokonane poprzez WeChat są objęte darmową wysyłką, a niektórzy użytkownicy mogą skorzystać z szybkiej dostawy trwającej zaledwie trzy godziny. Tencent podkreśla, że klienci mogą również korzystać z innych usług Apple, takich jak program wymiany.

Ścisła kontrola kanałów sprzedaży

Apple ściśle kontroluje swoje kanały sprzedaży detalicznej, ale w ciągu ostatnich kilku lat gigant zwiększył swoją obecność na największych chińskich platformach internetowych. Apple ma oficjalny sklep na Tmall, stronie e-commerce prowadzonej przez Alibaba. Jednocześnie JD.com, drugi co do wielkości sprzedawca online w Chinach, jest oficjalnym dystrybutorem produktów Apple.

Jak informuje CNBC, mimo trudności na ogólnym chińskim rynku, sprzedaż iPhone’ów utrzymuje się stosunkowo dobrze w Chinach. Według badań przeprowadzonych przez Counterpoint Research, sprzedaż smartfonów spadła o 5% r/r w pierwszym kwartale tego roku, osiągając najniższy wynik sprzedaży w pierwszym kwartale od 2014 roku.

Czytaj też: Stany Zjednoczone umieszczają Aliexpress i WeChat na czarnej liście!

Mimo to Apple stara się dotrzeć do większej liczby klientów. WeChat jest nieodłączną częścią chińskiego społeczeństwa, gdzie ludzie korzystają z aplikacji we wszystkim, od wysyłania wiadomości po rezerwację lotów i opłacanie rachunków.

Koniec z tanimi zakupami z Ali! KE nałoży cła na drobne produkty!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button