PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Już ponad 750 tysięcy osób kupiło niemiecki bilet za 49 euro

Bilet za 49 euro i będzie obowiązywać przez miesiąc w środkach transportu publicznego i regionalnego

Już ponad 750 tysięcy osób w Niemczech zakupiło słynny bilet za 49 euro, umożliwiający nieograniczone podróże transportem regionalnym po kraju. Głównym celem tego rozwiązania jest uproszczenie taryf.

Bilet za 49 euro cieszy się sporą popularnością

Po trzech tygodniach od rozpoczęcia sprzedaży, mieszkańcy Niemiec kupili ponad 750 tysięcy biletów na nieograniczone korzystanie z transportu publicznego miejskiego i regionalnego za 49 euro miesięcznie. Podczas prezentacji biletu Deutschlandticket, dyrektor Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych (VDV), Ingo Wortmann, poinformował, że spodziewa się, że liczba pasażerów korzystających z tego biletu stopniowo wzrośnie nawet do 6 milionów osób.

Podczas prezentacji minister Volker Wissing mówił również o cyfrowej rewolucji w transporcie, bowiem bilety będą dostępne głównie w formie elektronicznej. Bilet za 49 euro będzie jednak również dostępny w formie papierowej, choć państwo i przewoźnicy nie promują tej opcji. Jak informuje portal Zdopravy, przewoźnicy spodziewają się wzrostu zainteresowania biletami dzięki zaangażowaniu pracodawców, którzy mogą wpłacić dodatkowo ponad piętnaście euro miesięcznie na transport dla pracowników. Firmy będą mogły wliczyć sobie bilet w koszty, a tym samym obniżyć podatki.

Skończyły się skomplikowane i męczące zakupy biletów. Deutschlandticket to największa rewolucja taryfowa w regionalnym transporcie publicznym, która ułatwi podróżowanie ludziom – stwierdził Wissing.

Czytaj też: Nadchodzi Deutschlandticket! Przejazdy po Niemczech za 49 euro

Są pewne wyjątki

Jak informuje portal Zdopravy, z punktu widzenia pasażerów, bilet za 49 euro oznacza znaczne uproszczenie możliwości korzystania z transportu publicznego, ponieważ ci nie będą musieli już rozwiązywać problemu z różnymi taryfami w poszczególnych miastach i landach. Niestety, bilet nie będzie zapewniał nieograniczonej mobilności, ponieważ nie będzie obowiązywał w pociągach dalekobieżnych oraz autobusach. To zasadnicza różnica w porównaniu z austriackim biletem klimatycznym.

Bilet za 49 euro i będzie obowiązywać przez miesiąc w środkach transportu publicznego i regionalnego. Nie będzie on jednak ważny w pociągach ani w autobusach dalekobieżnych. Bilet będzie sprzedawany jako odnawialna subskrypcja, a klienci będą musieli zamawiać go do 25. dnia każdego miesiąca, aby był ważny w kolejnym miesiącu. Z kolei rezygnacja z subskrypcji będzie możliwa do 10. dnia każdego miesiąca. Dzieci poniżej 14 roku życia w Niemczech podróżują bezpłatnie w towarzystwie dorosłego. Choć sprzedaż nowego biletu uruchomiono z wyprzedzeniem, oficjalnie będzie on obowiązywać od 1 maja 2022 roku.

Czytaj też: Niemcy chcą ciąć wydatki socjalne, podczas gdy co 5. dziecko żyje w ubóstwie

Czy bilet za 9 euro w Polsce to realna perspektywa? Pojawiają się pierwsze pomysły

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button