Hupac uruchomi połączenie kolejowe z Warszawy do Rotterdamu
Pociąg Hupac odbędzie pierwszą podróż 2 maja, a częstotliwość przejazdów wyniesie dwa przejazdy w tygodniu

Hupac uruchamia bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawy do Rotterdamu. Pociąg odbędzie pierwszą podróż 2 maja, a częstotliwość przejazdów wyniesie dwa przejazdy w tygodniu.
Hupac uruchamia połączenie kolejowe z Warszawy do Rotterdamu
Za niecałe dwa tygodnie Hupac będzie obsługiwał swój pierwszy bezpośredni pociąg między Warszawą a Rotterdamem. Dokładniej mówiąc, bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawy do Rotterdamu połączy nowy terminal Hupac w Brwinowie z Rotterdamem CLdN. Jak informuje portal Railfreight, z Rotterdamu Hupac zapewnia płynne połączenie do Wielkiej Brytanii, Irlandii i Portugalii, oraz w przeciwnym kierunku.
Szybki czas przewozu, jakość i bezpośrednie połączenie z jednostkami pływającymi do Wielkiej Brytanii, Irlandii i Portugalii są punktami centralnymi dla nowej usługi – mówi operator.

Czytaj też: Szwajcarski producent pociągów otworzy nową fabrykę w Portugalii
Hupac otworzył terminal w Brwinowie
Hupac rozpoczął budowę terminala wiosną 2021 roku. Po przerwie związanej z pandemią, prace budowlane zostały wznowione w marcu 2021 r. i zakończone pod koniec sierpnia 2022 r. Po oficjalnym otwarciu potrzeba jeszcze kilku tygodni, aby pociągi mogły przejechać przez obiekt. Przekazanie do eksploatacji planowane jest na IV kwartał 2022 roku.
Terminal w Brwinowie położony jest 25 km na południowy zachód od Warszawy i zapewni przepustowość do 180 tys. jednostek intermodalnych rocznie w II fazie. Zapobiega to codziennie 10-kilometrowym zatorom drogowym i zmniejsza emisję CO2 nawet o 250.000 ton rocznie. Obiekt oferuje przeładunek kolejowo-drogowy oraz usługi dodatkowe dla jednostek intermodalnych. Koszty inwestycji wyniosły 37 mln euro.
Rozwój infrastruktury odbywa się zgodnie z naszym sprawdzonym podejściem. W pierwszej fazie oddamy do użytku dwa tory przeładunkowe i trzy tory serwisowe. Jednostki ładunkowe będą obsługiwane przez wysięgniki. W drugiej fazie przeskalujemy przepustowość i zainstalujemy kolejne trzy tory przeładunkowe, a także potężne suwnice bramowe. Terminal od początku był projektowany dla pociągów o długości 740 m. W ten sposób przewidujemy parametry europejskich korytarzy towarowych i osiągamy maksymalną wydajność dla pociągów transportu intermodalnego – powiedział Michail Stahlhut, prezes zarządu Grupy Hupac, podczas uroczystej inauguracji w Brwinowie.

Czytaj też: GUS zrewidował szacunek PKB: Gospodarka poradziła sobie lepiej, niż wcześniej sądzono!
Znajdziesz nas w Google News