LotniczyTransport

United Airlines doda alfabet Braille’a w swoich samolotach

Przewoźnik już wcześniej wprowadził szereg rozwiązań dla niepełnosprawnych pasażerów

Amerykańskie linie United Airlines wyposażą całą swoją flotę w alfabet Braille’a. Przewoźnik w ciągu najbliższych trzech lat zamierza wprowadzić system znaków Braille’a dla miejsc siedzących i toalet.

United Airlines doda alfabet Braille’a

Linie United Airlines, we współpracy z Narodowym Związkiem Niewidomych oraz Amerykańską Radą Niewidomych, planują wyposażyć całą swoją flotę w alfabet Braille’a. Do 2026 roku linia wprowadzi oznakowania w systemie znaków Braille’a dla miejsc siedzących i toalet. Na ten moment przewoźnik wprowadził oznakowanie w alfabecie Braille’a już w co najmniej dwunastu swoich samolotach. Do roku 2026, przewoźnik planuje wyposażyć w Braille’a i inne dostępne pomoce nawigacyjne całą swoją flotę głównych samolotów, składającą się z ponad 900 maszyn.C

Czytaj też: United Airlines inwestuje miliony w zrównoważone paliwa

Jak informuje portal Simple Flying, szef Narodowego Związku Niewidomych, Mark Riccobono, pochwalił działania linii lotniczej United Airlines w zakresie wsparcia klientów z wadami wzroku, zauważając trudności, z jakimi borykają się niepełnosprawni pasażerowie podczas podróży.

Doceniamy United za podjęcie ważnego kroku w kierunku uczynienia swoich samolotów bardziej dostępnymi dla pasażerów niewidomych. Doświadczenie lotu jest często frustrujące z wielu powodów, jednym z nich jest ilość informacji dostępnych wyłącznie na drukowanych znakach i innych wskaźnikach wizualnych. Mamy nadzieję, że będziemy nadal współpracować z United, aby znaleźć dodatkowe sposoby na uczynienie latania bardziej dostępnym i mniej stresującym dla niewidomych pasażerów – stwierdził.

United Airlines

Rozwiązania dla niepełnosprawnych

Jak informuje portal Simple Flying, przewoźnik już wcześniej wprowadził szereg rozwiązań dla niepełnosprawnych pasażerów, w tym zaktualizowaną aplikację mobilną i ulepszone opcje rozrywki podczas lotu. W 2020 roku przewoźnik przeprojektował swoją aplikację mobilną z myślą o osobach z wadami wzroku, dodając technologię czytania wyświetlanego tekstu, takie jak VoiceOver i TalkBack, oraz dostosowując ogólny interfejs użytkownika, aby informacje były bardziej zrozumiałe i łatwiejsze do odczytania.

System rozrywki na pokładzie (IFE) linii lotniczej United Airlines również przeszedł aktualizację. Nowe ekrany oparcia foteli IFE będą oferować opcję napisów dla osób z uszkodzeniami słuchu i audiodeskrypcją dla osób z wadami wzroku, kontrolę czytania tekstu na głos oraz ulepszone możliwości dotyku. Do roku 2032 nowy system IFE zostanie zamontowany w około 700 wąskokadłubowych i szerokokadłubowych samolotach, a w przynajmniej 230 z nich będzie dostępnych do 2023 i 2024 roku.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Przewoźnik otrzymał różne wyróżnienia za swoje wsparcie osób niepełnosprawnych i dostępności podróżowania. Kilka dni temu Departament Transportu Stanów Zjednoczonych (DOT) ogłosił przełomową decyzję, która wymaga od linii lotniczych zapewnienia dodatkowej przestrzeni toaletowej dla osób korzystających z wózków inwalidzkich, barier wizualnych i poręczy. Zaktualizowany Akt o Dostępie Przewoźnika Lotniczego (ACAA) będzie również wymagał szkoleń dla personelu linii lotniczych.

United Airlines zwolniło 593 osoby, bo się nie zaszczepiły na COVID-19

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button