LotniczyTransport

Boeing opuści niemiecką flotę! Przewoźnik przechodzi na Airbusy 

Boeing 757 stanowił rdzeń floty Condora aż do początków lat 2000

Jeszcze tylko rok i Boeing 757 opuści flotę Condor. Linia lotnicza chce wycofać pozostałe dziewięć samolotów z eksploatacji z powodu ich wieku jeszcze przed wygaśnięciem umów leasingowych, co oznacza, że już w przyszłym roku przewoźnik przejdzie na wyłącznie flotę Airbusów.

Linie lotnicze Condor rezygnują z Boeinga

Plan wycofania starych maszyn Boeing 757 był już długo rozważany przez Condor, ale teraz oficjalnie został ogłoszony publicznie. Przewoźnik pożegna się z modelem 757 już w przyszłym roku.

W związku z wiekiem floty samolotów Boeing 757, Condor aktualnie planuje wycofanie tej floty na emeryturę wcześniej niż pierwotnie przewidziano w umowach leasingowych. Według obecnych planów, ostatnie B757 mają przestać być używane już po letnim sezonie 2025 roku – stwierdza linia lotnicza w sprawozdaniu rocznym 2021/2022. 

Czytaj też: Turecki przewoźnik też uziemił Boeingi! Przez wyrwane w locie drzwi

Jak informuje portal Aero, dokument ten datowany jest na 26 stycznia 2023 roku i został zatwierdzony przez udziałowców Condora w czerwcu 2023 roku. Jednak dopiero w tym tygodniu sprawozdanie zostało opublikowane w Bundesanzeigerze. Rzeczniczka Condor potwierdziła jednak w rozmowie z portalem Aero, że przewoźnik nie wycofuje się z planów.

Condor stawia na AIrbusy

Boeing 757 stanowił rdzeń floty Condora aż do początków lat 2000. Przewoźnik korzystał z 20 samolotów 757-200 i 15 757-300, ale obecnie podflota obejmuje tylko dziewięć samolotów 757-300, które mają już średnio 24 lata. Dwa z tych samolotów służą jako rezerwa techniczna dla Condora.

Jak informuje portal Aero, sukcesję już uregulowano. Condor zamówił 13 samolotów Airbus A320neo i 28 A321neo, które zastąpią także starsze A320ceo. W tym i przyszłym roku Condor oczekuje łącznie 14 samolotów z zamówienia.

Czytaj też: Niemiecki przemysł zalicza kolejny dołek! Budownictwo się załamuje

Rok obrotowy 2021/22, nadal zdominowany przez pandemię, zakończył się dla Condora przychodami w wysokości 1,4 miliarda euro, przewiezieniem 6,6 miliona pasażerów i stratą operacyjną w wysokości 321 milionów euro

W minionym roku obrotowym (do 30 września 2023 r.), za który Condor jeszcze nie opublikował danych, linia lotnicza planowała powrót do zysków. W bieżącym roku obrotowym 2023/2024 Condor celuje w przewiezienie dziewięciu milionów pasażerów i wzrost zysków operacyjnych.

Odkryto poluzowane śruby w Boeingach! Pech czy sabotaż?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button