Amazon zwolnił część pracowników w swoim dziale reklamy
Wcześniej gigant zwolnił już 18 tysięcy osób, głównie z grup związanych z handlem detalicznym

Amazon zwolnił część pracowników w swoim dziale reklamowym. Decyzja ta jest częścią planowanych cięć etatów, które dotkną około 9 000 pracowników. Firma już wcześniej zredukowała zatrudnienie o 18 000 osób, w ramach wcześniejszych cięć ogłoszonych w listopadzie oraz w styczniu.
Amazon zwolnił kolejnych pracowników
Amazon rozpoczęła proces zwalniania pracowników w dziale reklamy. Jak informuje CBNC, Amazon zwolnił pracowników w celu ograniczenia swoich kosztów. Paul Kotas, wiceprezes Amazona ds. reklamy, IMDb i Grand Challenge, przesłał notatkę do pracowników, informującą ich o cięciach etatów, a kopią podzielił się z rzecznikiem prasowym Amazona.
Jak wspomniał Andy [Jassy – szef Amazon – przyp. red.] kilka tygodni temu, w ramach procesu planowania na 2023 rok, skrupulatnie priorytetowaliśmy zasoby z myślą o maksymalizacji korzyści dla klientów i długoterminowej kondycji naszej firmy. W przypadku działu Reklamy proces ten polegał na przeznaczeniu zasobów poprzez przesunięcie członków zespołu, spowolnienie lub zakończenie pewnych programów lub stwierdzenie, że nie mieliśmy odpowiednich umiejętności do realizacji naszych priorytetowych działań. W rezultacie podjęliśmy dobrze przemyślane decyzje o tym, jak najlepiej iść do przodu, co skutkuje likwidacją kilku stanowisk w ramach niewielkiego odsetka naszej organizacji – stwierdził Kotas.
Zwolnieni pracownicy potwierdzili, że firma rozpoczęła proces informowania pracowników o zwolnieniach drogą mailową w godzinach porannych we wtorek. Ze względu na brak uprawnień do wypowiedzenia się w tej sprawie, zwolnieni pracownicy woleli zachować anonimowość.
W mailu do zwolnionych pracowników Amazon poinformował, że zwolnienia zaczną się 20 czerwca lub 17 lipca w przypadku pracowników mieszkających w Nowym Jorku i New Jersey, po okresie przejściowym trwającym od 60 do 90 dni, podczas którego będą mieli możliwość szukania nowego stanowiska w firmie.
Czytaj też: Amazon ograniczy nagrody dla pracowników! Idzie kryzys?
Kolejna fala zwolnień w Amazon
Nie jest jasne, ile osób zostanie zwolnionych z działu reklamy. Jassy zadeklarował w zeszłym miesiącu, że Amazon zwolni łącznie 9 000 pracowników. Wcześniej gigant zwolnił już 18 tysięcy osób, głównie z grup związanych z handlem detalicznym, urządzeniami, rekrutacją i zasobami ludzkimi.
Jak informuje CBNC, w marcu Jassy poinformował, że najnowsza fala zwolnień dotknie pracowników działów reklamy, chmury obliczeniowej Amazona, transmisji na żywo w serwisie Twitch i zasobów ludzkich. W tym miesiącu w dziale gier wideo Amazona zwolniono już około 100 pracowników.
Jassy przeprowadza również szeroką analizę wydatków firmy w obliczu spowolnienia gospodarczego i zwolnienia tempa wzrostu w podstawowym biznesie detalicznym. Amazon zamroził rekrutacje do swojej kadry korporacyjnej, zakończył niektóre eksperymentalne projekty i zwolnił tempo rozwoju magazynów.
Czytaj też: Czy grozi nam Światowy Kryzys Finansowy? [ANALIZA]
Znajdziesz nas w Google NewsKolejny strajk w Amazon! Pracownicy nie zaakceptowali podwyżki