PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Niemiecki producent wykorzysta elektryczne przyczepy chłodnicze

Przyczepy te są wykorzystywane do transportu mięsa i wędlin między czterema lokalizacjami Bauerngut

Bauerngut, producent będący filią Edeka Minden-Hannover, wprowadza do swojej floty nowe, trzyosiowe, w pełni elektryczne przyczepy chłodnicze. Przyczepy te są wykorzystywane do transportu mięsa i wędlin między czterema lokalizacjami Bauerngut.

Bauerngut wprowadza w pełni elektryczne przyczepy chłodnicze 

Celem Bauerngut jest zwiększenie zrównoważonego i bardziej ekologicznego transportu produktów. Dlatego wprowadzenie dwóch nowych, w pełni elektrycznych przyczep chłodniczych jest ważnym krokiem na tej drodze. Jak informuje portal Logistik Heute, urządzenia chłodzące zainstalowane w przyczepach są zasilane wyłącznie elektrycznie. Przy tym w dużej mierze wykorzystuje się energię kinetyczną, która powstaje podczas jazdy ciężarówek. Według ostatnich informacji przekazanych przez Edeka Minden-Hannover, elektryczne przyczepy chłodnicze pozwolą zaoszczędzić rocznie około 28 ton CO2 w przypadku każdej z nich.

Sukces przedsiębiorstwa i zrównoważony rozwój są dla nas nierozerwalnie połączone. Odpowiedzialne korzystanie z zasobów naturalnych to część strategii zrównoważonego rozwoju Edeka. Zmiana na elektryczne chłodzenie jest konsekwencją takiego podejścia – mówi dyrektor zarządzający Bauerngut, Jens Witteborn.

Od lutego nowe, trójosiowe przyczepy chłodnicze kursują między czterema lokalizacjami Bauerngut, przewożąc mięso i wędliny produkowane w Bückeburgu (Dolna Saksonia) do trzech innych lokalizacji w Könnern, Wiefelstede i Freienbrink. Produkty te muszą być schładzane, aby zapewnić ich świeżość i jakość. Nowoczesna technologia chłodzenia w przyczepach jest zasilana głównie za pomocą energii elektrycznej, która jest pozyskiwana z energii kinetycznej pojazdu. Wygenerowana w ten sposób energia zasila baterie o pojemności 23 kilowatogodzin, z których pobierana jest energia do chłodzenia.

W przypadku tradycyjnych przyczep chłodniczych potrzebne jest paliwo. W zależności od wymaganego chłodzenia, zużywa się wtedy od dwóch do pięciu litrów oleju napędowego na godzinę. Z nowymi przyczepami E-Aufliegern oszczędzamy tę ilość paliwa oraz zmniejszamy emisję CO2, pyłu i hałasu – wyjaśnił kierownik logistyki Michael Scheiding.

Czytaj też: Kuehne+Nagel stawia na elektryczne ciężarówki Renault

Baterie ładowane nawet podczas załadunku i rozładunku

Według informacji przedsiębiorstwa, baterie w pojazdach będą dodatkowo ładowane z ekologicznej energii elektrycznej podczas załadunku i rozładunku oraz w nocy, aby zawsze zagwarantować ich pełną wydajność. Jak informuje portal Logistik Heute, dzięki temu można bezpiecznie przetrwać nieprzewidziane okresy postoju, takie jak korki drogowe, a łańcuch chłodniczy zawsze będzie utrzymywany.

Na naszych dwóch miejscach produkcji – Bückeburg i Könnern – oraz dwóch miejscach logistycznych – Wiefelstede i Freienbrink – korzystamy w 100 procentach z ekologicznej energii elektrycznej – także to jest częścią naszej strategii zrównoważonego rozwoju – powiedział kierownik techniczny, Ewgenij Preis.

Czytaj też: Niemcy chcą ciąć wydatki socjalne, podczas gdy co 5. dziecko żyje w ubóstwie

Koncern Pepsi zaprezentował światu swoją flotę Tesla Semi

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button