PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport
Gorące newsy

Przejęty rosyjski Antonov może zostać przekazany Ukrainie

Samolot został formalnie zarekwirowany przez kanadyjskie władze w odpowiedzi na inwazję

Zarekwirowany w Kanadzie rosyjski Antonov An-124 może zostać przekazany na rzecz Ukrainy. Premier Ukrainy oświadczył, że samolot i inne zarekwirowane rosyjskie aktywa zostaną przesłane do kraju. Sankcje były szybkie i miażdżące dla rosyjskich linii lotniczych, szczególnie przewoźników cargo.

Rosyjski Antonov trafi na Ukrainę?

Wojna na Ukrainie trwa już drugi rok, a kraje Zachodu zwiększają wsparcie dla tego naszego wschodniego sąsiada. Premier Ukrainy, Denys Szmyhal, powiedział w oświadczeniu, że Kanada zgodziła się przekazać zarekwirowany rosyjski Antonov An-124 należący do rosyjskiej firmy transportowej Volga-Dnepr, który od lutego stoi w Toronto i tylko generuje koszty. Samolot byłby częścią nowego pakietu pomocy, który przewiduje przesłanie zarekwirowanych rosyjskich aktywów na Ukrainę w celu wsparcia jej obrony przed rosyjskim wojskiem.

Jak informuje portal Simple Flying, pod koniec lutego zeszłego roku frachtowiec Antonov An-124 został zatrzymany na lotnisku międzynarodowym Toronto Pearson (YYZ), gdy Kanada zamknęła swoje niebo dla rosyjskich samolotów. Niezdolny do wylotu przed terminem, samolot zaczął generować opłaty parkingowe w wysokości 1650 dolarów dziennie, co oznacza, że ​​teraz jego przetrzymanie kosztowało już około 683 000 dolarów. Samolot został formalnie zarekwirowany przez kanadyjskie władze w odpowiedzi na inwazję.

Czytaj też: Kanada uziemiła samolot z Rosji. Volga-Dnepr zapłaci majątek za parking

Ostre sankcje na Rosję

Volga-Dnepr, dawniej ważny przewoźnik cargo, znajduje się na liście sankcjonowanych rosyjskich firm, co skutkuje przekazaniem jego samolotów na Ukrainę. Podczas gdy firma miała nadzieję na uregulowanie formalności i przywiezienie swojego frachtowca do domu, prawdopodobnie teraz jej An-124 zostanie wykorzystywany na Ukrainie do wsparcia działań wojennych. Sankcje były szybkie i miażdżące dla rosyjskich linii lotniczych na całym świecie, szczególnie przewoźników cargo.

Jak informuje portal Simple Flying, Volga-Dnepr i jego spółka zależna AirBridgeCargo, zostały zmuszone do zamknięcia operacji w krajach zachodnich i zwrotu samolotów z powodu anulowania umów dzierżawy. Firma zwolniła w zeszłym roku 200 pilotów z powodu znacznie mniejszej sieci tras i została zobowiązana do zapłaty 406 milionów dolarów BOC Aviation za trzy Boeingi 747-8 zatrzymane w Rosji. Jednak nawet pozostałe latające samoloty mają trudności ze znalezieniem części zamiennych i uzyskaniem zezwoleń na lądowanie z powodu braku dokumentacji ubezpieczeniowej.

Czytaj też: Rosyjska gospodarka jednak się „trzyma”. Według Rosjan

Rosja wyrzucona z ICAO za kradzież zagranicznych samolotów!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button