PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport
Gorące newsy

Byli dyrektorzy Polar Air Cargo aresztowani i oskarżeni o oszustwo!

Funkcjonariusze przekazali, że "powszechna korupcja" kosztowała Polar Air Cargo 52 miliony dolarów

Byłe kierownictwo firmy Polar Air Cargo zostało oskarżone o oszustwo na 52 miliony dolarów. Federalni funkcjonariusze aresztowali dziewięć osób w związku z oszustwem, którego przez ponad dekadę miała dopuszczać się firma Polar Air Cargo, będąca częściową własnością giganta usług kurierskich DHL.

Kierownictwo Polar Air Cargo oskarżone o oszustwo

Czterech byłych kierowników zostało oskarżonych o przyjęcie milionów dolarów łapówek od sześciu współsprawców, którzy posiadali lub prowadzili firmy świadczące usługi dla Polar Air Cargo lub byli klientami firmy, w zamian za uzyskanie korzystnych warunków biznesowych od linii lotniczych. Według aktu oskarżenia ujawnionego przez Prokuratora Stanów Zjednoczonych dla Południowego Okręgu Nowego Jorku, wyżsi kierownicy firmy odnieśli również znaczne korzyści z tytułu tajnych udziałów własnościowych u niektórych dostawców firmy. Jak informuje portal FreightWaves, byłe kierownictwo Polar Air Cargo usłyszało zarzuty o oszustwo i każdemu z nich grozi kara do 20 lat więzienia.

Funkcjonariusze przekazali, że „powszechna korupcja” kosztowała Polar Air Cargo 52 miliony dolarów i dotknęła niemal każdy aspekt działalności linii lotniczych między 2009 a lipcem 2021 roku. Dziesiąta osoba została oskarżona, ale jest nadal poszukiwana.

Dokumenty oskarżenia sugerują, że wysoko postawieni pracownicy Polar otrzymywali płatności od agentów sprzedaży, firm zaangażowanych w załadunek i rozładunek towarów, firm transportowych oraz spedytorów, którzy kupowali miejsca na ładunki w samolotach przewoźnika. Polar zlecał również przewozy ładunków na trasach obsługiwanych przez inne linie lotnicze. Oszustwo obejmowało co najmniej 10 klientów i dostawców firmy.

Oskarżeni wykorzystywali swoje stanowiska w Polar, aby uzyskać korzystne kontrakty, priorytetowe miejsca ładunkowe, korzystne stawki przewozowe i zapisy w różnych programach motywacyjnych dla swoich partnerów zewnętrznych i ich firm. Jak dodaje FreightWaves, w  zamian dostawcy płacili łapówki w różnych formach, w tym w płatnościach obliczanych za kilogram przewożonego ładunku lub jako procent zysku uzyskanego w wyniku relacji dostawcy z Polar.

Oskarżeni okazali całkowity brak szacunku dla integralności swoich firm, by tylko zapełnić swoje kieszenie. Ich powszechne oszustwa kończą się dzisiaj – powiedział prokurator USA Damian Williams.

Czytaj też: Maersk Air Cargo uruchamia pierwsze trasy z USA do Chin

Osoby odpowiedzialne za oszustwa i przyjmowanie łapówek

Wśród byłych kierowników Polar, oskarżonych przez Departament Sprawiedliwości, jest Lars Winkelbauer, który był dyrektorem operacyjnym przez trzy lata do lipca 2021 roku. W 2007 roku Winkelbauer dołączył do DHL i w nietypowym układzie gigant kurierski pozwolił mu na posiadanie podwójnych stanowisk kierowniczych w obu firmach. W latach 2014-2018 pełnił funkcję wiceprezesa DHL ds. lotnictwa i planowania sieci w regionie Azji i Pacyfiku oraz miał podobną rolę w Polar. Po odejściu z Polar Winkelbauer pracował jako konsultant dla potentata handlowego, który bez powodzenia próbował uruchomić pierwszą wietnamską linię lotniczą cargo. Winkelbauer został aresztowany w Tajlandii i czeka go ekstradycja do Stanów Zjednoczonych.

Inni oskarżeni pracownicy Polar Air Cargo to Abilash Kurien (wiceprezes ds. marketingu, zarządzania przychodami i planowania sieci), Carlton Llewellyn (wiceprezes ds. wydajności systemów operacyjnych i jakości) i Robert Schirmer (dyrektor ds. obsługi klientów dla Ameryk). Jak dodaje FreightWaves, w sumie oskarżeni mieli w ten sposób zarobić około 23 milionów dolarów.

Osoby oskarżone w ramach procederu przekupstwa to m.in. Benjamin Wei, właściciel agencji sprzedaży Griffin Cargo, który płacił procent od zysków netto w zamian za przyznanie kontraktów na reprezentowanie Polar na obszarze północno-wschodnim, Teksasie i na Pacyfiku Północnym, a także nieznany operator Ultimate Logistics, który był agentem sprzedaży Polar w regionie Midwestu, a w 2019 r. rozszerzył swoją umowę o obsługę lukratywnego regionu Chicago bez przetargu konkurencyjnego, oraz właściciele Gateway Cargo Consolidators, którzy sprzedawali przestrzeń cargo na obszarze Miami. Wszystkie te firmy były zamieszane w oszustwo, podobnie jak spedytorzy Able Freight SVCS, Cargo on Demand i Fato LLC, firma obsługi naziemnej na lotnisku w Los Angeles – A-1 Handling i hurtownik przewozów lotniczych Sky X Airlines.

Czytaj też: Johnson & Johnson oferuje 9 mld dolarów, żeby uniknąć procesów sądowych

SWISS wykorzysta sztuczną inteligencję do liczenia pasażerów

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button