PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Rozbudowa A1 między Toruniem a Włocławkiem coraz bliżej

Inwestycja przyczyni się do dostosowania parametrów technicznych autostrady A1 do oczekiwanego wzrostu natężenia ruchu

GDDKiA dokonała wyboru oferty w przetargu dotyczącym dokumentacji wymaganej do uzyskania decyzji środowiskowej (DŚU) dla projektu rozbudowy 35-kilometrowego odcinka autostrady A1 między Toruniem a Włocławkiem. Projekt przewiduje dodanie trzeciego pasa ruchu, a wybrana oferta opiewa na nieco ponad 2,9 mln zł.

Odcinek A1 między Toruniem a Włocławkiem czeka rozbudowa

W styczniu GDDKiA ogłosiła drugi przetarg na stworzenie dokumentacji dla rozszerzenia autostrady A1 między Toruniem a Włocławkiem, po tym jak pierwsze postępowanie jesienią ubiegłego roku zakończyło się unieważnieniem. Drugi przetarg wprowadził zmiany w opisie przedmiotu zamówienia (OPZ), co przyciągnęło aż dziewięciu wykonawców. Po weryfikacji ofert wybrano ofertę firmy Vosessing Polska o wartości 2 976 600 zł. Pozostali uczestnicy przetargu mają teraz 10 dni na ewentualne odwołania, ale jeśli nie zostaną one złożone i wybrana firma złoży gwarancję należytego wykonania, zostanie podpisana umowa.

Wykonawca zostanie zobligowany do przygotowania dokumentów, które będą służyć do złożenia wniosku o decyzję środowiskową DŚU dla projektu poszerzenia autostrady A1. Otrzymanie pozytywnej decyzji będzie kluczowe dla dalszych działań i pozwoli na realizację zadania. W efekcie końcowym autostrada A1 zostanie rozbudowana o trzeci pas ruchu w obu kierunkach, obejmując około 35 km trasy między węzłami Toruń Południe a Włocławek Północ.

GDDKiA

Czytaj też: Podwyżka cen na A2. Najdroższa autostrada w Europie?

Rozbudowa A1 a dojazd do CPK

W styczniu ubiegłego roku Minister Infrastruktury zaaprobował Program Inwestycyjny, który przewiduje proces przygotowawczy do poszerzenia autostrady A1. Dzięki realizacji tej inwestycji zostaną zwiększone możliwości przepustowe, zmniejszy się czas przejazdu oraz podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa na istniejącej autostradzie. Dodatkowo, ułatwi to rozdzielenie rosnącego natężenia ruchu drogowego na drogach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Inwestycja przyczyni się do dostosowania parametrów technicznych autostrady A1 do oczekiwanego wzrostu natężenia ruchu, wynikającego m.in. z planowanego przekazania ruchu relacji Szczecin – Warszawa na obecnej autostradzie A2, przez drogę ekspresową S10, która na odcinku WłocławekToruń będzie biegła razem z A1. Realizacja prac budowlanych przewidziana jest na lata 2029-2031. Według prognoz ruchu sporządzonych w ramach Studium korytarzowego, koniecznego do budowy S10 na odcinku A1Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej, w 2050 roku spodziewane jest średnie natężenie ruchu w przedziale od 64,3 do 67,2 tysięcy pojazdów dziennie.

Czytaj też: Budowa CPK: rozpoczęły się prace w terenie

Polskie drogi coraz bezpieczniejsze! Zaliczyliśmy spory awans

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button