IntermodalnyKolejowyTransport

Delta Rail uruchomi połączenie intermodalne z Francji do Niemiec

Dwa największe francuskie porty mogą zostać teraz połączone z Europą Północną

Francuski operator Delta Rail uruchomi pod koniec lutego nowe połączenie intermodalne z Francji do Niemiec. Kursy pociągów będą odbywały się cztery razy w tygodniu, a przewoźnik połączy w ten sposób francuskie porty z Europą Północną.

Nowe połączenie intermodalne z Francji do Niemiec

Delta Rail, francuski operator multimodalny i spółka zależna Modalis Group, uruchomią nowe połączenie towarowe pomiędzy Chalon-sur-Saone, we wschodniej Francji, a niemieckim Duisburgiem. Nowe połączenie intermodalne z Francji do Niemiec zostanie uruchomione już 28 lutego i połączy węzeł Delta Rail w Chalons i terminal VIIA w Macon we Francji z terminalem Rhenania Worms AG w mieście Worms i terminalem Samskip w Duisburgu w Niemczech.

Pomiędzy Francją a Niemcami będą odbywały się cztery cotygodniowe kursy w obie strony. Branże, które najbardziej skorzystają na tej usłudze, to przemysł chemiczny, stalowy i towary konsumpcyjne.

Będziemy przewozić wszelkiego rodzaju jednostki intermodalne, morskie oraz kontynentalne, w tym kontenery, nadwozia wymienne, a także naczepy typu P400 – podało mediom źródło z Delta Rail.

Podkreślono, że obecnie usługi te są realizowane za pośrednictwem samochodów ciężarowych. Dzięki sieci Delta Rail będzie teraz możliwość połączenia Duisburga i Wormacji z francuskimi portami Le Havre, na północy, i Marsylią-Fos, na południu. Ponadto Delta Rail oferuje z terminalu Sampskip w Duisburgu połączenia do różnych miejsc w Szwecji, na Litwie, w Polsce i Holandii. Oznacza to, że dwa największe francuskie porty mogą zostać teraz połączone z Europą Północną koleją przez Chalons i Duisburg.

Czytaj też: Terminal intermodalny „Brama Wschód-Zachód” uruchomiony

Z dróg na tory

Profesor nadzwyczajny w dziedzinie analityki łańcucha dostaw na Uniwersytecie w Bradford dr Kamran Mahroof uważa, że liczba nowych usług intermodalnych może być postrzegana jako „dobry znak”, pomagając w „zwiększeniu konkurencji” między środkami transportu i przeciwdziałając zmianom klimatycznym. Dr Mahroof zwrócił uwagę, że w trakcie pandemii kolejowe przewozy towarowe doświadczyły ożywienia dzięki dłuższym usługom obsługującym gwałtowny popyt na produkty opieki zdrowotnej i żywność.

Ten rosnący popyt wyrównał się, ponieważ łańcuchy dostaw zmagały się z wieloma problemami, w tym niedoborami kierowców samochodów ciężarowych, zwiększonymi kosztami, zakłóceniami w portach, czy wąskimi gardłami w łańcuchu dostaw. Jak dodał, większe inwestycje w transport kolejowy przyniosły szereg korzyści gospodarczych i społecznych, wraz z redukcją związanej z tym emisji gazów cieplarnianych.

Jeśli powstanie wystarczająca infrastruktura kolejowa, może ona być potencjalnie tańsza niż transport lotniczy i szybsza niż morski, a wszystko to przy zachowaniu bardziej zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska charakteru – dodał.

Czytaj też: Inflacja w grudniu zaskoczyła niemal wszystkich! Odczyt znacznie poniżej oczekiwań

Nowe połączenie intermodalne połączy Włochy z Chinami

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button