
CMA CGM zamawia kontenerowce za 3 miliardy dolarów w Chinach. Francuska linia kontenerowa CMA CGM zamówiła 16 statków kontenerowych od China State Shipbuilding Corporation (CSSC) w rekordowym kontrakcie o wartości powyżej 3 miliardów dolarów.
CMA CGM zamawia kontenerowce z Chin
Zamówienie na budowę statków o wartości 21 miliardów juanów (3,06 miliarda dolarów) to największe w historii zamówienie statków kontenerowych w Chinach. CMA CGM kupi 12 dwupaliwowych statków o pojemności 15 000 TEU na metanol oraz 4 dwupaliwowe kontenerowce o pojemności 23 000 TEU na skroplony gaz ziemny (LNG).
Jak informuje Marine Link, statki o pojemności 15 000 TEU będą budowane w stoczniach Jiangnan i Dalian Shipbuilding Industry (DSIC), a statki o pojemności 23 000 TEU będą budowane w Hudong-Zhonghua.
Zamówienie zostało podpisane 6 kwietnia jako część serii umów podpisanych przez francuskie firmy podczas wizyty państwowej prezydenta Francji Emmanuela Macrona i przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen. Rodolphe Saadé z CMA CGM był jednym z kilku przedstawicieli francuskich firm obecnych podczas wizyty.
Avec la Présidente Ursula von der Leyen à Pékin, nous avons porté ensemble, en Européens, une même vision.
Ouvrir à nouveau le champ des possibles entre l’Europe et la Chine, c’est notre intérêt mutuel. pic.twitter.com/LEbMN4017y
— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) April 7, 2023
Czytaj też: Chiny zamykają przestrzeń powietrzną i morską na północ od Tajwanu!
Wzrost zamówień na nowe statki kontenerowe
Dla CSSC rekordowe zamówienie kontynuuje wcześniejszą serię zamówień od CMA CGM. Jak informuje Marine Link, chiński konglomerat stoczniowy poinformował, że francuski przewoźnik zamówił ponad 70 kontenerowców w ciągu ostatnich 10 lat, z czego ponad 30 już zostało dostarczonych.
Nowa umowa potwierdza także wzrost zamówień na nowe statki kontenerowe, wynikający z faktu, iż przewoźnicy reinwestują zyski z ostatnich lat w nowocześniejsze, bardziej paliwooszczędne jednostki. Jednak wielu analityków postrzega rosnące zamówienia jako przyczynę obaw w związku z malejącym popytem na przewóz kontenerów.
Według danych Międzynarodowej Organizacji Morskiej, transport morski stanowi około 2,2% światowej emisji gazów cieplarnianych, z czego większość to emisje dwutlenku węgla. Jednak wraz z rosnącą globalizacją i handlem, prognozuje się, że ta liczba będzie rosnąć. Jednym z powodów takiej dużej emisji w branży transportowej morskiej jest stosowanie paliw o wysokiej zawartości siarki. Jednak branża promuje stosowanie paliw alternatywnych, takich jak LNG (skroplony gaz ziemny) i biopaliwa, które są mniej szkodliwe dla środowiska i mogą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
🚢#China State Shipbuilding Corporation has signed a cooperation agreement with #France's CMA CGM Group to produce 16 large #container vessels worth more than 21 billion yuan (about 3 billion U.S. dollars).
Read full: https://t.co/AiPzKZpV04 pic.twitter.com/X6WVCIVvwR
— Voice of the People (@VoiceofPD) April 11, 2023
Czytaj też: Pożyczki z Chin destabilizują globalny system finansowy
Znajdziesz nas w Google NewsTerminowość dostaw zaburzona! Tarczyński: Tylko co trzeci statek przypływa na czas