
Maersk Air Cargo, filia firmy A.P. Moller-Maersk, znanej przede wszystkim z żeglugi morskiej i logistyki, uruchomiła pierwsze trasy z USA do Chin. Linia lotnicza chce skupić się na mniej popularnych lotniskach w obu krajach, aby zapewnić szybki tranzyt.
Maersk uruchamia pierwsze trasy z USA do Chin
Maersk Air Cargo ogłosił, że uruchomił serwis frachtowy pomiędzy Międzynarodowym Lotniskiem Greenville-Spartanburg (GSP) w Karolinie Południowej a Międzynarodowym Lotniskiem Taoxian w Shenyang oraz pomiędzy Międzynarodowym Lotniskiem Chicago Rockford a Hangzhou. Jak informuje portal FreightWaves, to pierwsze dla Maersk trasy lotnicze z USA do Chin.
Obie będą obsługiwane przez Miami-based Amerijet na zlecenie Maersk, za pomocą samolotów towarowych Boeing 767 o średniej szerokości kadłuba. Częstotliwość lotów na tych trasach zwiększy się do trzech razy w tygodniu w maju. Maersk kupił nowe samoloty towarowe od Boeinga i dodał je do floty Amerijet.
FreightWaves informował wcześniej, że Maersk planował uruchomić usługi przewozowe pomiędzy GSP a Shenyang. Maersk Air Cargo rozszerzył swoje operacje lotnicze na Stany Zjednoczone w zeszłym roku, wprowadzając regularne usługi między Greenville-Spartanburg a Seulem w Korei Południowej.
Nowe połączenia zostały uruchomione w trudnym okresie na rynku transportu lotniczego, gdzie po rekordowo wysokim popycie w 2021 roku, teraz światowa gospodarka zwalnia pod presją inflacji, a wzrost sprzedaży detalicznej normalizuje się do poziomów sprzed pandemii. Jednak Maersk ustawia swoją sieć dla długoterminowego wzrostu biznesowego i agresywnie przenosi swoją pozycję jako integratora logistyki, by zapewnić gwarantowane możliwości przewozu oceanicznego i lotniczego, a także dostosować łańcuch dostaw dla swoich najlepszych klientów. Ważnym elementem tej strategii jest wykorzystanie linii lotniczej do wsparcia wewnętrznych klientów.
We are launching new US-China air cargo link✈
In an effort to meet customers end-to-end logistics needs, we are introducing two new air freight services with regular flights linking United States to China
Read more here: https://t.co/1BLa3Oxpt5#Maersk #Maerskaircargo #Logistics pic.twitter.com/RJ8Wm9Onqo— Maersk (@Maersk) April 4, 2023
Czytaj też: Maersk sprzedaje ostatnie obiekty w Rosji, kończąc działalność na tamtejszym rynku
Maersk rozszerza działalność w Ameryce Północnej i Azji
Linie lotnicze Maerska – Star Airlines – przez lata działały w Europie jako kontrahent dla UPS i innych firm kurierskich. W zeszłym roku Maersk nabył firmę z branży spedycji lotniczej Senator International, która już dzierżawiła przestrzeń na lotniskach GSP i Chicago Rockford. W październiku linia lotnicza otworzyła stację towarową w pobliżu lotniska O’Hare w Chicago, aby ułatwić szybszy przepływ przesyłek dla klientów. Magazyn będzie również pełnił funkcję hubu dla centrum przesiadkowego Maerska w Rockford, około godziny jazdy na zachód od O’Hare.
Jak dodaje FreightWaves, po uzyskaniu przez Maerska licencji na operacje lotnicze, firma zaczęła rozszerzać swoją obecność w Ameryce Północnej i Azji. W zeszłym miesiącu Maersk Air Cargo uruchomił nową usługę między swoim globalnym centrum w Bilund w Danii a międzynarodowym lotniskiem w Hangzhou Xiaoshan.
Maersk stosuje ciekawą taktykę, korzystając z drugorzędnych lotnisk zarówno w USA, jak i Chinach w swoich operacjach. Strategię tę stosuje coraz więcej linii lotniczych i dostawców logistycznych, aby uniknąć opóźnień na głównych międzynarodowych lotniskach obsługujących również samoloty pasażerskie.
Czytaj też: Przegrana zielonych aktywistów. Biden łamie obietnicę i zatwierdza projekt Willow
Znajdziesz nas w Google News