DrogowyTransport

Kuehne+Nagel stawia na elektryczne ciężarówki Renault

Ciężarówki mają zasięg do 235 kilometrów na jednym ładowaniu

Francuski oddział firmy logistycznej Kuehne+Nagel otrzymał 23 elektryczne ciężarówki od Renault. Firma będzie używać te 16-tonowe pojazdy w ośmiu lokalizacjach we Francji.

Kuehne+Nagel wybrała ciężarówki Renault

Niemiecka firma Kuehne+Nagel wybrała ciężarówki Renault w dwóch wersjach E-Tech D, zdolne do przewozu 18 lub 21 palet. Jednak napęd elektryczny jest taki sam w przypadku obu wersji i obejmuje pięć pakietów baterii o pojemności 66 kWh każdy.

Przejście na bardziej przyjazne dla środowiska i energetyczne rozwiązania stanowi wyzwanie, które dotyczy nas wszystkich, i jesteśmy dumni, że jako główny gracz w sektorze transportowym możemy odegrać swoją rolę, umożliwiając naszym klientom zmniejszenie emisji z transportu – mówi Xavier Léger, dyrektor zarządzający logistyki drogowej w Kuehne+Nagel we Francji.

Ciężarówki mają zasięg do 235 kilometrów na jednym ładowaniu, co jest więcej niż wystarczające, bowiem samochody ciężarowe Kuehne+Nagel we Francji pokonują średnio 180 kilometrów dziennie. Jak informuje portal Electrive, firma oczekuje, że elektryczne pojazdy pozwolą zaoszczędzić 730 ton emisji CO2.

Na razie bardziej opłacalne jest korzystanie z pojazdów elektrycznych na trasach krajowych, głównie ze względu na ograniczony zasięg i brak infrastruktury ładowania na europejskich autostradach – dodaje Leger.

Czytaj też: Flota ID Logistics zyska ciągnik siodłowy Renault Trucks gamy T E-Tech

Renault Trucks ma duże cele klimatyczne

Firma Renault Trucks zamierza według doniesień sprzedawać 50 procent swoich samochodów ciężarowych w wersji elektrycznej do 2030 roku, a od 2040 roku ma sprzedawać tylko samochody elektryczne. W 2022 roku firma osiągnęła udział w rynku wynoszący 24,2 procent w segmencie elektrycznych ciężarówek w Europie. Jak informuje portal Electrive, we Francji firma odpowiada za aż 75 procent sprzedanych w zeszłym roku ciężarówek elektrycznych o średniej i dużej pojemności.

Ściśle współpracowaliśmy z Kuehne+Nagel już od samego początku, kiedy firma zaczynała dekarbonizować swoją flotę – od badań i analiz wymagań, po monitorowanie wdrożenia i działania ciężarówek. Dzięki wprowadzeniu tych całkowicie elektrycznych pojazdów produkowanych we Francji, Kuehne+Nagel będzie w stanie kontynuować swoje operacje z tym samym zasięgiem i ładownością oraz uzyskać dostęp do centrów miast bez względu na obowiązujące ograniczenia czy przepisy, bez żadnych bezpośrednich emisji CO2 ani hałasu – wyjaśnił Christophe Martin, dyrektor zarządzający Renault Trucks France.

Kuehne+Nagel zapowiedział, że do 2030 roku 60 procent jego globalnej floty zostanie zastąpione niskoemisyjnymi pojazdami, a w szczególności pojazdami elektrycznymi.

Kuehne+Nagel stawia na elektryczne ciężarówki Renault
Renault

Czytaj też: Nowe reguły fiskalne UE zwiększą dług, ale i inwestycje!

Kolejne duże zamówienie na elektryczne ciężarówki eActros LongHaul 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button