KolejowyTransport

Czeski Leo Express uruchamia nowe połączenia do Polski

Przewoźnik Leo Express planuje uruchomić dziesięć nowych międzynarodowych i krajowych tras

Przewoźnik kolejowy Leo Express ogłosił dużą ekspansję z Czech i Słowacji i planuje uruchomić nowe połączenia do Niemiec oraz Polski. Przewoźnik planuje wprowadzić także 19-godzinną połączenie między Bratysławą a Oostende oraz z Koszyc do Kilonii.

Leo Express zapowiada nowe połączenia do Polski

Przewoźnik Leo Express planuje uruchomić dziesięć nowych międzynarodowych i krajowych tras od grudnia przyszłego roku. Leo Express chce rozszerzyć swoją działalność z Czech i Słowacji do Belgii, kilku niemieckich miejscowości oraz znacznie rozszerzyć swoje połączenia do Polski. Jak informuje portal Zdopravy, plany ujawniono dzięki ogłoszeniu o planowanej nowej usłudze w przewozach kolejowych pasażerskich, które przewoźnik musiał zgłosić do Urzędu ds. Dostępu do Infrastruktury Transportowej. Warto jednak zaznaczyć, że są to dopierk plany przewoźnika, a samo ogłoszenie nie jest wiążące, co potwierdziła wcześniej firma Leo Express, wysyłając dokumenty dotyczące nowych tras, które nigdy nie zostały uruchomione.

Według listy przewoźnik planuje używać jednostek Stadler Flirt na trasach do Polski, a na pozostałych trasach klasycznych lokomotyw i wagonów pasażerskich. Nie jest jednak jasne, o jakie dokładnie pojazdy chodzi. Jak informuje portal Zdopravy, przewoźnik planuje również wejście na trasę PragaBrno, gdzie zamierza jeździć zarówno przez Pardubice, jak i wolniejszą trasą przez Havlíčkův Brod.

Od dłuższego czasu planujemy rozwijać nasze usługi. Wspólnie z naszym strategicznym partnerem Renfe szukamy nowych rynków, ale chcemy również rozwijać usługi na istniejących rynkach. W tym roku planujemy zainwestować 100 milionów koron z rezerw kapitałowych na rozwój – powiedział rzecznik Leo Express, Emil Sedlařík.

Czytaj też: Były prezes PKP: Ceny biletów kolejowych podrożeją po wyborach

Nowe trasy Leo Express

Oto kilka planowanych nowych tras przewoźnika:

  • Praga – Frankfurt nad Menem

Codziennie, wyjazd z Pragi o 7:25, przyjazd do Frankfurtu o 14:46, powrót o 15:46 z Frankfurtu, przyjazd do Pragi o 0:14. Przez Drezno, Lipsk, Erfurt i Eisenach.

  • Praga – Berlin-Gesundbrunnen

Pięć par pociągów dziennie, wyjazd z Pragi o 1:00, 7:30, 10:30, 13:30, 18:30, powrotny z Berlina o 0:54, 6:54, 12:54, 15:54 i 18:54.

  • Praga – Kraków – Warszawa

Jedna para pociągów dziennie, wyjazd z Pragi o 16:00, przyjazd o 1:11. Powrót o 2:53, przyjazd o 14:28.

  • Praga – Przemyśl

Jedna para pociągów dziennie, prawdopodobnie połączona z linią do Warszawy aż do Krakowa. Wyjazd z Pragi o 16:00, przyjazd do Przemyśla o 1:05, wyjazd o 2:50, przyjazd do Pragi o 14:28.

Leo Express
  • Praga – Pardubice – Brno

Linia o czasie podróży 2 godziny i 45 minut, zatrzymująca się w Kolínie, Pardubicach, Ústí nad Orlicí, Svitavach i Blansku. Cztery pary pociągów dziennie, z Pragi o godzinie 7, 12, 15 i 20, z Brna o godzinie 8, 11, 16 i 19. Skład pociągu: lokomotywa + wagony pasażerskie.

  • Praga – Havlíčkův Brod – Brno

Cztery pary pociągów dziennie, z Pragi o godzinie 8, 13, 16 i 21, z Brna o godzinie 9, 12, 17 i 20. Czas podróży wynosi 3 godziny i 3 minuty. Skład pociągu: lokomotywa + wagony pasażerskie.

  • Praga – Ostseebad Binz

Dwie trasy nad Morze Bałtyckie w Niemczech. Pierwsza przez Berlin, Neusterlitz i Stralsund. Częstotliwość raz dziennie, wyjazd z Pragi o godzinie 7:00, przyjazd o 15:15. Powrotny o 16:00, przyjazd do Pragi o 0:15.

Druga trasa z Pragi przez Berlin i Eberswalde. Wyjazd o 6:15, przyjazd nad Bałtyk o 14:56. Powrót o 16:00, przyjazd do Pragi o 0:40.

  • Košice – Kiel

Pod jednym zgłoszeniem znajdują się dwie linie, w tym również BohumínEberswalde. Z Košic wyjazd o godzinie 7:26 przez Bohumín, Pragę, Berlin i Hamburg, przyjazd do Kilonii o 22:35. Powrót o godzinie 6:41 z Kilonii, przyjazd do Košic o 22:30. Druga linia wyjazd z Bohumína o godzinie 5:55, przyjazd do Eberswalde trasą przez Pragę i Berlin o 14:43. Powrót o 15:15, przyjazd do Bohumína o 0:10.

  • Bratislava – Oostende

Najdłuższa spośród proponowanych tras o czasie podróży ponad 19 godzin. Z Bratysławy przez Břeclav i Olomouc do Pragi, następnie przez Drezno, Lipsk, Magdeburg, Hanower, Dortmund, Kolonię, Akwizgran, Brukselę, Brugię i Gandawę aż do Morza Północnego. Wyjazd z Bratysławy planowany jest na godzinę 6:20, a przyjazd do Oostende o 1:37. Powrót o godzinie 6:15, a przyjazd do Bratysławy o 1:13.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Czeski RegioJet może jeździć po Polsce! Częściowo, bo zagroziłby PKP

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button