PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

Rośnie wartość międzynarodowego e-commerce. Niemcy na czele

W ubiegłym roku, podobnie jak rok wcześniej, to niemiecki rynek był największy

W 2022 roku wartość międzynarodowego e-commerce w Europie wyniosła 179,4 miliarda euro, co oznacza wzrost o 4,8% w porównaniu do roku poprzedniego. Łącznie europejskie sklepy internetowe osiągnęły rekordowo wysoki obrót wynoszący 105,5 miliarda euro w transakcjach międzynarodowych, co stanowi wzrost o 5,5% w porównaniu do 2021 roku.

Wartość międzynarodowego e-commerce rośnie 

W 2021 roku wartość międzynarodowego e-commerce w Europie wyniosła 171,2 miliarda euro. Wartość rynku wzrosła w zeszłym roku o 5% i wyniosła 179,4 miliarda euro. W ubiegłym roku, podobnie jak rok wcześniej, to niemiecki rynek był największy i osiągnął 34 miliardy euro (wzrost o 5% w porównaniu do roku poprzedniego). Z kolei w Wielkiej Brytanii sprzedaż międzynarodowa e-commerce spadła o 4%, do 28 miliardów euro.

Jak informuje portal Ecommerce News, 500 największych sprzedawców europejskich wygenerowało 62,2 miliarda euro. Zauważalny był spadek liczby sprzedawców wielokanałowych, podczas gdy liczba sprzedawców towarów nerkowych nadal rośnie. W 2021 roku wzrost ten wyniósł 50%, ale w zeszłym roku można było zauważyć wzrost o 8,3%.

Marketplace’y wygenerowały międzynarodowy obrót w wysokości 24,7 miliarda euro (wzrost o 22% w porównaniu z 2021 rokiem). Liczba marketplace’ów wzrosła z 42 do 49. Najpopularniejszą międzynarodową kategorią są produkty modowe, biżuteria i artykuły dla niemowląt, stanowiące 39% udziału. Na drugim miejscu są artykuły do domu, ogrodu i DIY.

Czytaj też: Brytyjczycy cenią darmową dostawę bardziej niż względy środowiskowe

Ikea liderem sprzedawców w Europie

Według raportu Cross-Border Commerce Europe najwięksi internetowi sprzedawcy międzynarodowi w Europie to:

  1. Ikea
  2. Lidl
  3. Zalando
  4. H&M
  5. Lego
  6. Zara
  7. Jysk
  8. Bauhaus
  9. Notino
  10. Adidas

Jak informuje portal Ecommerce News, Ikea zachowała swoją pozycję lidera z międzynarodowym obrotem wynoszącym 5,6 miliarda euro. Był to wzrost o 1,8% w porównaniu z 2021 rokiem. Lidl był silnym graczem i zapewnił sobie stabilną pozycję na drugim miejscu. Nowymi graczami w Top 10 są Notino i Adidas, którzy zastąpili Bauhaus i Euronics.

W 2021 r. te kraje wygenerowały najwyższe przychody transgraniczne e-commerce w Europie:

Niemcy 32 miliardy euro
Wielka Brytania
29 miliardów euro
Francja 23 miliardy euro
Hiszpania 11,3 mld euro
Holandia 4,8 mld euro

Czytaj też: Inflacja wet za wet, czyli jak płace i zyski napędzają ceny w gospodarce

Amazon Polska wrabia pracowników w kradzieże? Sensacyjne doniesienia Onetu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button