PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport
Gorące newsy

Nowe regulacje bezpieczeństwa kolejowego w USA po serii wykolejeń

W obliczu potencjalnych nowych regulacji bezpieczeństwa kolejowego ze strony regulatorów, spółki IntelliTrans oraz AllTranstek są gotowe pomóc klientom w dostosowaniu się do nadchodzących zmian. Nowe regulacje zostaną wprowadzone w następstwie licznych wykolejeń pociągów, w tym pociągu Norfolk Southern w dniu 3 lutego w East Palestine (Ohio). Katastrofa doprowadziła do zdewastowania lokalnego środowiska naturalnego.

Nowe regulacje bezpieczeństwa kolejowego w USA. IntelliTrans i AllTranstek łączą siły

W ostatnich latach, w USA doszło do kilku poważnych wypadków kolejowych, które wskazały na konieczność zwiększenia bezpieczeństwa w sektorze kolejowym. W odpowiedzi na te incydenty, amerykański rząd oraz Federal Railroad Administration (FRA) wprowadziły nowe regulacje bezpieczeństwa kolejowego. Mają one na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na torach kolejowych oraz poprawę warunków pracy dla pracowników całego sektora.

Nowe regulacje dotyczą m.in. wprowadzeniu Systemu Kontroli Pociągów (Positive Train Control, PTC), który mi.n. monitoruje ruch pociągów i przeciwdziała zderzeniom. System pozwala na automatyczne hamowanie pociągów w sytuacjach zagrożenia. Ponadto nowe regulacje dotyczą także poprawy regularnej inspekcji i konserwacji torów, mostów, tuneli i innych elementów infrastruktury kolejowej.

Według Kena Shermana, prezesa platformy zarządzania łańcuchem dostaw i logistyką IntelliTrans, jeśli federalni regulatorzy zdecydują się w najbliższej przyszłości wprowadzić dodatkowe wymogi dotyczące bezpieczeństwa kolejowego, IntelliTrans będzie gotowy pomóc klientom w dostosowaniu się do tych zmian. Firma z siedzibą w Atlancie współpracuje z AllTranstek, firmą zarządzającą flotą wagonów kolejowych i oferującą usługi techniczne. Obie firmy współpracują ze sobą od pewnego czasu, ale ich relacje zostały umocnione w połowie lutego. Współpraca ta ma na celu pomoc spedytorom w poruszaniu się po nowych regulacjach kolejowych w USA.

Partnerstwo polega na tym, że AllTranstek, mające biura w Downers Grove w Illinois i w Houston, korzysta z platformy cyfrowej do monitorowania wagonów kolejowych pod kątem konserwacji i testowania. Firma uławia także naprawy i przeglądy oraz współpracuje z klientami w celu spełnienia wymogów regulacyjnych. Tymczasem IntelliTrans dostarcza platformę śledzenia historii konserwacji, kosztów napraw i eksploatacji, danych floty oraz informacji o leasingu. Firma współpracuje z przewoźnikami korzystającymi z transportu zarówno drogowego, jak i kolejowego, reprezentującymi towary masowe i drobnicowe, takie jak produkty leśne, tworzywa sztuczne, chemikalia i kruszywa.

Nowe regulacje bezpieczeństwa kolejowego w USA wpłyną na amerykańskie łańcuchy dostaw?

Jednym z czynników wprowadzanych było także wykolejenie się pociągu w East Palestine w Ohio, który według dokumentów „nie przewoził wystarczającej ilości materiałów niebezpiecznych„. Tymczasem pociąg przewoził substancje toksyczne, które zdewastowały środowisko okolicznych miejscowości. Jak informuje The New York Times:

[…] Reprezentanci Chris Deluzio z Pensylwanii, którego okręg leży wzdłuż granicy Ohio i Pensylwanii w pobliżu miejsca wykolejenia, oraz Ro Khanna z Kalifornii sponsorują ustawodawstwo, które poszerzyłoby definicję tego, co jest uważane za „łatwopalny pociąg wysokiego ryzyka”, podlegający surowszym federalnym przepisom bezpieczeństwa.

Pociąg, który się był zwolniony z takich wymogów, ponieważ przewoził mniej niebezpiecznych materiałów niż próg ustalony przez Departament Transportu.

Czytaj również: Kluczowa trasa do Tunelu Brenner z pozwoleniem. Koszt? 960 mln euro

Z uwagi na zmieniające się przepisy, przewoźnicy kolejowi muszą być pewni, że ich flota wagonów spełnia nowe wymogi regulacyjne. Zwłaszcza w kontekście wyżej wspomnianych ostatnich wykolejeń pociągów i wprowadzenia dodatkowych środków mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa kolejowego.

Tym samym współpraca IntelliTrans i AllTranstek umożliwia przewoźnikom kolejowym lepsze zarządzanie flotą wagonów, jednocześnie zapewniając, że spełniane są wymogi związane z bezpieczeństwem. W czasach, gdy regulacje w dziedzinie bezpieczeństwa kolejowego stają się coraz bardziej rygorystyczne, takie partnerstwo może okazać się kluczowe dla utrzymania konkurencyjności i zgodności z przepisami. Z tego powodu współpraca IntelliTrans i AllTranstek umożliwi spełnienie wymogów regulacyjnych, które mogą zminimalizować ryzyko kolejnej katastrofy kolejowej.

Wielka Rezygnacja spowoduje niebezpieczeństwo w ruchu kolejowym?

W odpowiedzi na ostatnie incydenty, amerykański Kongres dąży do wprowadzenia przepisów dotyczących minimalnej liczby załogi na pociągach. W ostatnim czasie zwrócono uwagę na szczególną kwestię. Otóż pewien rodzaj pociągów przewożących niebezpieczne chemikalia w dużych miastach obsługiwany jest bez wykwalifikowanych maszynistów na pokładzie.

Jak twierdzi Ken Sherman, prezes IntelliTrans:

Wszyscy mówią o Wielkiej Rezygnacji. Istnieją ofensywy kadrowe i tego typu rzeczy. Jak zatrzymać ludzi? Jak przyciągnąć ludzi do tej branży? W tej części sektora eksperci to zazwyczaj osoby z 25-30-letnim doświadczeniem. Ogólna populacja USA się starzeje, a ta grupa demograficzna prawdopodobnie wyprzedza krzywą pod względem zbliżającej się emerytury.

Czytaj więcej: Wielka Rezygnacja – amerykańscy pracownicy masowo rzucają pracę

Jak informuje NBC News, propozycja legislacyjna nie uwzględnia pewnego rodzaju pociągów, które regularnie przewożą niebezpieczne substancje chemiczne w dużych obszarach miejskich. Jak wspomniano wcześniej, pojazdy te jadą bez obecności licencjonowanych inżynierów pokładowych.

Wszystko dlatego, że Union Pacific, wraz z innymi firmami kolejowymi, obsługuje zdalnie sterowane lokomotywy (RCL) na krótkich dystansach w i wokół stacji kolejowych w miejscach takich jak Houston, Denver i Tucson w Arizonie. Pociągi te mogą przewozić substancje chemiczne, takie jak trujące kwasy, etanol czy kwas siarkowy. Ustawa o bezpieczeństwie kolejowym z 2023 roku niestety nie zakończy tej praktyki. Wszystko dlatego, że wyjątki dotyczą pociągów, które m.in. „nie pokonują większego dystansu niż 30 mil od miejsca wyjazdu”.

Sam Union Pacific od 20 lat zatrudnia pracowników, którzy nie są licencjonowanymi inżynierami ani konduktorami, do obsługi tych pociągów, a przechodzą jedynie dwutygodniowe szkolenie z obsługi zdalnej, w przeciwieństwie do sześciu miesięcy lub więcej dla konduktorów, aby przemieszczać te pociągi między stacjami kolejowymi.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button