MorskiTransport

Malezja zakazuje izraelskim statkom wstępu do swoich portów

Decyzja ta pojawia się w czasie zakłóceń globalnej żeglugi na Morzu Czerwonym

W odpowiedzi na działania Izraela wobec Palestyńczyków w Gazie, Malezja zakazuje izraelskiemu ZIM i innym statkom z izraelską flagą cumowania w dowolnym porcie w kraju. Kraj nałożył zakaz na załadunek w portach malezyjskich jakiegokolwiek statku zmierzającego do Izraela.

Malezja zakazuje izraelskiemu ZIM dostępu do portów

Malezja zakazuje izraelskiej firmie transportowej ZIM cumowania w swoich portach. Dodatkowo kraj nałożył zakaz na załadunek w portach malezyjskich jakiegokolwiek statku zmierzającego do Izraela.

To ograniczenie jest odpowiedzią na działania Izraela, które naruszają podstawowe zasady humanitarne i międzynarodowe prawo – powiedział premier Anwar Ibrahim, odnosząc się do militarnej reakcji Izraela w Gazie.

Jak informuje portal Offshore Energy, premier Malezji, Anwar Ibrahim, wydał oświadczenie ogłaszające decyzję o zakazie cumowania statków z izraelską flagą w portach kraju. Oba te ograniczenia wchodzą w życie w natychmiastowo.

Jesteśmy pewni, że ta decyzja nie wpłynie na aktywności handlową Malezji – czytamy w oświadczeniu.

Czytaj też: Norweski tankowiec zaatakowany przez rebeliantów Huti z Jemenu

Rząd wskazał konkretnie na firmę ZIM Integrated Shipping Services, największego przewoźnika morskiego w Izraelu, i zakazał cumowania jego statków na wodach Malezji. ZIM jest obecnie dziesiątą co do wielkości firmą przewozową kontenerów na świecie.

Ataki na statki

Decyzja ta pojawia się w czasie zakłóceń globalnej żeglugi na Morzu Czerwonym, leżącym na południe od Kanału Sueskiego. Jak informuje portal Offshore Energy, zakłócenia te wystąpiły w wyniku ataków na statki handlowe, przeprowadzanych przez Huti z Jemenu. Atakując izraelskie statki za pomocą dronów, armia Huti stara się naciskać na społeczność międzynarodową, aby zajęła się konfliktem między Izraelem a Hamasem.

Czytaj też: Kształtowanie się cen paliw a ryzyka globalne

Ataki na statki handlowe zmusiły firmy przewozowe do kierowania swoich statków na dłuższe trasy żeglugowe, powodując opóźnienia i znaczny wzrost kosztów transportu i paliwa. W sobotę Mediterranean Shipping Company (MSC) oraz CMA CGM, dwie główne firmy żeglugowe, ogłosiły wstrzymanie rejsów przez Morze Czerwone. Wcześniej na taki ruch zdecydowały się Maersk i Hapag-Lloyd.

Huti atakują izraelskie statki! Kontenerowiec musiał zawrócić

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button