PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce
Gorące newsy

Elon Musk niszczy reputację Twittera jako platformy handlowej

Elon Musk planował przekształcić platformę i wprowadzić handel e-commerce na Twitterze

W następstwie bardzo nagłośnionego przejęcia Twittera przez Elona Muska, reklamodawcy masowo opuszczają platformę mediów społecznościowych. Dane pokazują, że ponad jedna trzecia ze 100 najlepszych reklamodawców platformy nie umieszczała reklam na Twitterze w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Tymczasem Elon Musk planował przekształcić platformę w „aplikację do wszystkiego” i wprowadzić między innymi handel e-commerce na Twitterze. Czy te plany są jeszcze w ogóle realne?

Musk chciał wprowadzić handel e-commerce na Twitterze

Przed przejęciem Musk napisał na Twitterze, że chce przekształcić platformę w „aplikację do wszystkiego”, podobną do chińskiego WeChat, która jest faktycznie mieszanką serwisu społecznościowego, takiego jak Twitter, aplikacji do obsługi przejazdów, takiej jak Uber, usługi płatniczej, takiej jak PayPal i rynku e-commerce, jak Shopify. Tylko czy bez reklamodawców, Elon Musk będzie w stanie przekształcić platformę i wprowadzić handel e-commerce na Twitterze?

Eric Yaverbaum, prezes firmy public relations Ericho Communications, uważa, że Musk popełnił kilka poważnych błędów, głównie przez usunięcie starego systemu weryfikacji Twittera i wprowadzenie „niebieskiego znaczka” za 8 dolarów, dzięki czemu fikcyjne konta mogły udawać oficjalne profile firm, w tym reklamodawców Twittera. Yaverbaum jest 40-letnim ekspertem w dziedzinie zarządzania kryzysowego. Około połowa klientów Yaverbauma w Ericho reklamuje się na Twitterze, ale większość z nich wycofuje swoje pieniądze z platformy.

Yaverbaum wskazał, że niektóre z innych ruchów Muska mogą również odstraszać reklamodawców. Przez całą swoją karierę, Yaverbaum patrzył na miliardowego biznesmena jako eksperta od komunikacji. Jednak teraz był rozczarowany – mówiąc grzecznie – sposobem, w jaki Musk poradził sobie z redukcją zatrudnienia w Twitterze. Przypomnijmy, że Musk wyrzucił połowę pracowników z dnia na dzień, a wypowiedzenia wysłał im mailem. Zwolnienia wyśmiewał następnie na swoim Twitterze. Później część pozostałych pracowników sama odeszła, gdy miliarder dał im ultimatum w sprawie nadgodzin.

W ostatnich miesiącach, gdy gospodarka zwalnia, zwolnienia ogarnęły całą branżę technologiczną, ale taktyka Muska na każdym kroku spotykała się z dodatkową krytyką. To, jak przewiduje Yaverbaum, stwarza dalszą niepewność dla reklamodawców, którzy martwią się wydajnością platformy. Obecnie Twitter jest bardzo daleko od stania się „aplikacją do wszystkiego”, tak jak wyobrażał to sobie Musk. Jednak czy jest jeszcze szansa, że Elon Musk wprowadzi i ożywi handel e-commerce na Twitterze?

Nie, nie w krótkim okresie nie ma. W dłuższej perspektywie jest – powiedział Yaverbaum bez owijania z bawełnę.

Czytaj też: Elon Musk sprzedał akcje Tesli. Brakowało na zakup Twittera?

Musk zniechęca użytkowników

Jednym z czynników działających przeciwko Muskowi jest czas kryzysu. Yaverbaum zwrócił uwagę, że w związku ze zbliżającymi się świętami żaden reklamodawca nie chce ryzykować, że jego reklamy zmarnują się w tak krytycznym okresie. I dopóki nie zrozumieją, jak będzie wyglądać nowa wersja Twittera, nie zmienią swojego zdania.

Kiedy płacisz tak dużo pieniędzy i inwestujesz tak dużo w swoje kampanie reklamowe, nie przeniesiesz ich na platformę, której nie rozumiesz. To tak, jakbym stworzył dziś sieć telewizyjną, o której nikt nic nie wiedział, i pobierał milion dolarów za minutę czasu reklamowego – dodał ekspert.

Kolejnym problemem jest to, że zwykli użytkownicy – nie tylko reklamodawcy – opuszczają Twittera, ponieważ nie czują już, że mogą zaufać wiadomościom, które widzą na platformie. Przez lata, miliony użytkowników zaczęły patrzeć na stronę jako ich podstawowe źródło wiadomości, a bez niezawodnego systemu weryfikacji, Twitter nie może już odgrywać tej roli. A mniej użytkowników – lub mniej godnych zaufania – sprawia, że ​​handel e-commerce na platformie jest trudny do promocji.

Jeśli jednak Musk będzie w stanie odzyskać niektórych reklamodawców Twittera w dłuższej perspektywie, platforma może być bardzo dobrze przygotowana do uruchomienia dużego biznesu e-commerce. Z setkami milionów użytkowników zatrzymanych na platformie przez ciągły strumień treści, przestrzeń Twittera będzie mieć duży potencjał dla sprzedawców detalicznych, podobnie jak robi to TikTok ze swoim TikTok Shop. Yaverbaum ma nadzieję, że nowy szef Twittera ma kilka asów w rękawie, ale w obecnej sytuacji witryna cierpi z powodu działań Muska.

Czytaj też: Czy Elon Musk wspiera Ukrainę? Sprawa jest skomplikowana

Shopify i Twitter podpisały umowę o współpracy. To plan Elona Muska?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button