PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Magazyny

Polska spółka rozwija platformę optymalizującą procesy w globalnym łańcuchu dostaw

Spółka LPP Logistics wdrożyła system Control Tower, usprawniając tym samym istotne procesy logistyczne. Rozwiązanie będzie dalej rozwijane, dodawane będą również nowe funkcjonalności. 

LPP Logistics wprowadza Control Tower

Przedstawiciele LPP Logistics poinformowali o wdrożeniu autorskiej platformy Control Tower. Według założeń ma ona pomóc kontrolować przepływ towarów na poszczególnych etapach łańcucha dostaw. Co więcej, ma usprawnić elektroniczny obieg dokumentów czy zapewniać informacje w czasie rzeczywistym. Korzystać z niego mają wszystkie osoby zaangażowane w działanie łańcucha dostaw, od spedytorów po centra dystrybucyjne. LPP Logistics to spółka należąca do polskiej grupy LPP specjalizującej się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji odzieży.

Zobacz także: Scania wprowadza cyfrową deskę rozdzielczą w ciężarówkach

Małgorzata Bogdziewicz, Supply Chain Management Director, LPP Logistics mówi o systemie:

Minione lata zostały zdominowane przez zawirowania w łańcuchach dostaw. To wymusiło na biznesie szybką i sprawną adaptację do zewnętrznych uwarunkowań rynku.  Naszą odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się otoczenie było wdrożenie szytej pod potrzeby LPP Logistics platformy Control Tower. Dzięki temu jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym wykrywać odchylenia w zakresie samego procesu przepływu towaru pomiędzy poszczególnymi ogniwami łańcucha. Możemy też korygować pojawiające się nieprawidłowości, począwszy od procesów okołoprodukcyjnych realizowanych przez fabrykę, poprzez booking transportu dla gotowych przesyłek, dokumentację, a skończywszy na procesie dostawy finalnego produktu do naszych centrów dystrybucyjnych.

Zobacz także: Berlin zadecydował. Nie będzie bardziej rygorystycznych celów klimatycznych

Małgorzata Bogdziewicz wyjaśnia wpływ działania systemu na wzrost efektywności:

Platforma znacząco poprawia efektywność rozplanowania i dostosowania procesów logistycznych do rzeczywistych terminów realizacji po stronie produkcji czy transportu. Mając pełen monitoring i kontrolę każdego z etapów, jesteśmy w stanie jak najbardziej optymalnie wykorzystać m.in. przestrzeń transportową czy magazynową dla naszego towaru. 

Przekazała także, że już widać pierwsze efekty uruchomienia modułu Supplier Portal, który sprawił, że zagospodarowanie magazynu w Pruszczu Gdańskim wzrosło o 20%, a więc 15 tys. mkw. Przełożyło się to na dodatkową przestrzeń dla 240 tys. szt. kartonów bez dodatkowych inwestycji.

Nowe możliwości dzięki sprawniejszemu systemowi

LPP wskazuje, że pierwszym elementem platformy był moduł Supplier Portal, w którym dostawcy z różnych krajów mogli generować etykiety, co pozwoliło ustandaryzować ważne procedury logistyczne. Control Tower pozwala także na nadzór nad przekazaniem towaru firmie przewozowej i konsolidacją ładunków. Następnie dokonywana jest pełna rejestracja. Spółka wskazuje, że platforma jest zintegrowana z systemami takimi jak WMS czy systemem celnym. W efekcie agenci celni mogą dokonywać odpraw importowanych dostaw Grupy LPP.

Control Tower ma mieć również znaczący wpływ na środowisko, ułatwiając procesy dostawy. Operacje mają się wiązać z lepszym zagospodarowaniem przestrzeni w kontenerach morskich, zmniejszeniem liczby przesyłek czy realnym ograniczeniem CO2. Obieg informacji ma zostać zdigitalizowany.

Małgorzata Bogdziewicz zwraca również uwagę, że projekt ten wciąż nie został ukończony. Oznacza to, że system będzie rozwijany. Jak informuje spółka, projekt został wyróżniony przez kapitułę 15. edycji konkursu Nagrody Polskiego Towarzystwa Logistycznego.

Hyundai prezentuje autonomicznego robota ładującego samochody elektryczne

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button