PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Nowa hala produkcyjna MAN w Norymberdze już gotowa

MAN Truck & Bus otwiera nową halę produkcyjną w Norymberdze

Nowa hala produkcyjna o powierzchni 23 000 m2 i wartości inwestycyjnej 170 milionów euro, jest jednym z największych projektów budowlanych w zakładach MAN w Norymberdze.

Nowa hala produkcyjna MAN oddana do użytku

W uroczystości zawieszenia wiechy na przyszłej hali produkcyjnej nowego 13-litrowego silnika wysokoprężnego MAN, wzięli udział między innymi burmistrz Norymbergi Marcus König, dyrektor generalny MAN Alexander Vlaskamp i kierownik budowy Ulrich Zimmer. Przy wartości inwestycji wynoszącej około 170 milionów euro, nowa hala produkcyjna jest jednym z największych projektów budowlanych zakładu MAN w Norymberdze.

Na około 23 000 m2 powstanie ponad 160 miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy będą produkować główne elementy nowego 13-litrowego silnika wysokoprężnego TRATON GROUP. Budynki i zainstalowane systemy zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi ustaleniami dotyczącymi efektywności energetycznej.

Nowa hala do produkcji nowego, wspólnego silnika wysokoprężnego TRATON GROUP to wyraźne przywiązanie do lokalizacji w Norymberdze. Inwestujemy 170 milionów euro w naszą tradycyjną fabrykę silników i tworzymy 160 miejsc pracy. To równie silny sygnał, jak uruchomienie w Norymberdze wielkoseryjnej produkcji akumulatorów do naszych elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów – mówi Ulrich Zimmer, kierownik zakładu MAN Truck & Bus SE w Norymberdze.

Czytaj też: Pierwszy zakup ciężarówek MAN eTruck. Pojazdy trafią do Niemiec

Produkcja kolejnych silników i pojazdów

Od przyszłego roku zakład w Norymberdze rozpocznie produkcję nowego 13-litrowego silnika TRATON GROUP dla MAN. Mniej więcej w tym samym czasie w monachijskiej fabryce rozpoczyna się seryjna produkcja dalekobieżnych elektrycznych samochodów ciężarowych. Ich elektryczne jednostki napędowe również będą pochodziły z zakładu w Norymberdze. W ramach transformacji technologicznej z linii produkcyjnej w Monachium będą w przyszłości zjeżdżać obok siebie zarówno konwencjonalne, jak i zelektryfikowane systemy napędowe. Dlatego Norymberga dostarcza centralne komponenty dla obu rodzajów napędu.

W MAN Truck & Bus realizujemy jasną strategię zerowej emisji. Zakładamy, że do 2030 roku około 50% dostarczanych przez nas pojazdów będzie wyposażonych w lokalnie bezemisyjne układy napędowe. Na niektórych rynkach pozaeuropejskich silniki wysokoprężne nadal będą odgrywać ważną rolę w okresie przejściowym na lokalnie bezemisyjny transport towarowy. Przy tej inwestycji uwzględniamy ten rozwój – dodaje Alexander Vlaskamp, ​​prezes zarządu MAN Truck & Bus SE.

Nowy silnik, opracowany w ścisłej współpracy pomiędzy markami koncernu, stanowi pomost pomiędzy silnikiem spalinowym a zelektryfikowanymi napędami przyszłości. Dzięki znacznie niższemu zużyciu paliwa w porównaniu z poprzednim silnikiem, nowa jednostka wyznacza nowe standardy.

W tym roku tworzymy historię. W grupie postanowiliśmy w przyszłości postawić na wspólny zestaw konstrukcyjny. A dziś świętujemy zawieszenie wiechy na hali, w której wkrótce powstaną silniki nowej, wspólnej generacji. W ciągu najbliższych kilku lat silnik TRATON zostanie zainstalowany we wszystkich pojazdach MAN. Oczekujemy, że będzie to ostatni całkowicie nowo opracowany silnik grupy będący silnikiem spalinowym. Będzie wzbogacać nasz świat produktów przez wiele lat. Zainspiruje również naszych klientów w firmie MAN – wyjaśnia Christian Levin, prezes zarządu TRATON SE.

Czytaj też: Spadły ceny mieszkań w Niemczech! Trend może się utrzymać

Pierwszy zakup ciężarówek MAN eTruck. Pojazdy trafią do Niemiec

 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button