KolejowyTransport

Na Sycylii ma powstać kolej dużych prędkości. Włosi mówią o infrastrukturalnym ożywieniu

Na Sycylii powstanie kolej dużych prędkości. Włosi chcą infrastrukturalnego ożywienia części państwa kojarzonej z wysokim bezrobociem i ograniczonymi inwestycjami. Pomóc w tym mają fundusze europejskie oraz dotacje regionalne. 

Włosi inwestują w kolej na Południu – infrastrukturalne ożywienie tej części kraju

Południowe Włochy mają się szybciej rozwijać dzięki inwestycjom w rozbudowę infrastruktury kolejowej. Pociągi dużych prędkości oprócz połączenia Neapol-Bari, wjadą również do Kalabrii. Planowany jest również most nad Cieśniną Mesyńską. Wszystko to ma sprawić, że region ten stanie się ważnym węzłem komunikacyjnym.

Zobacz także: Zaplanowano remont tunelu pod Mont Blanc. Możliwe utrudnienia

Most, który ma połączyć Włochy kontynentalne z Sycylią to szeroko zakrojona inwestycja, przy budowie której ma znaleźć pracę kilkadziesiąt tysięcy osób. Na Południu realizowane mają być również inwestycje takie jak nowe autostrady, metro, mosty i projekty rewitalizacji miast. Finansowanie projektów będzie możliwe dzięki funduszom europejskim oraz regionalnym.

Zobacz także: Udział płac w PKB dynamicznie spada. Czy solidarna polityka płacowa może pomóc?

Kolej dużych prędkości na Sycylii – nowy plan infrastrukturalny

Jeszcze pod koniec minionego roku uruchomiono dwa projekty. Sieć kolei Rete Ferroviaria Italiana ogłosiła finansowanie 33-kilometrowego odcinka linii kolei dużych prędkości łączącej Salerno z Reggio Calabria oraz linii kolejowej o dużej przepustowości między Palermo i Katanią. Według wielu Włochów to epokowe zmiany, które przyspieszą rozwój regionalny. To połączenia wpisujące się również w głośny projekt TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej), która ma połączyć Palermo z Helsinkami. Według włoskich mediów znaczna większość osób biorących udział w rozbudowie infrastruktury pochodzi lub mieszka w południowej części kraju.

Infrastrukturalne odrodzenie tej części kraju ma prowadzić do zmniejszenia bezrobocia i przyciągnąć inwestycje. Kolej ma być również odpowiedzią na szybki rozwój Afryki Północnej. Oczekuje się również, że niektóre firmy zdecydują na przeniesienie produkcji z Azji do Europy w ramach inicjatywy skracania łańcuchów dostaw. W same projekty w południowej Włoch zaangażowano 3800 bezpośrednich dostawców, których łączna wartość kontraktów wynosi 2,5 miliarda euro.

Siemens prezentuje dwa rozwiązania intralogistyczne, które mają zwiększyć efektywność operacji

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button