![kolej na Sycylii](https://obserwatorlogistyczny.pl/wp-content/uploads/2023/03/houses-g8d6c3aef8_1920-780x470.jpg)
Na Sycylii powstanie kolej dużych prędkości. Włosi chcą infrastrukturalnego ożywienia części państwa kojarzonej z wysokim bezrobociem i ograniczonymi inwestycjami. Pomóc w tym mają fundusze europejskie oraz dotacje regionalne.
Włosi inwestują w kolej na Południu – infrastrukturalne ożywienie tej części kraju
Południowe Włochy mają się szybciej rozwijać dzięki inwestycjom w rozbudowę infrastruktury kolejowej. Pociągi dużych prędkości oprócz połączenia Neapol-Bari, wjadą również do Kalabrii. Planowany jest również most nad Cieśniną Mesyńską. Wszystko to ma sprawić, że region ten stanie się ważnym węzłem komunikacyjnym.
Zobacz także: Zaplanowano remont tunelu pod Mont Blanc. Możliwe utrudnienia
Most, który ma połączyć Włochy kontynentalne z Sycylią to szeroko zakrojona inwestycja, przy budowie której ma znaleźć pracę kilkadziesiąt tysięcy osób. Na Południu realizowane mają być również inwestycje takie jak nowe autostrady, metro, mosty i projekty rewitalizacji miast. Finansowanie projektów będzie możliwe dzięki funduszom europejskim oraz regionalnym.
Zobacz także: Udział płac w PKB dynamicznie spada. Czy solidarna polityka płacowa może pomóc?
Kolej dużych prędkości na Sycylii – nowy plan infrastrukturalny
Jeszcze pod koniec minionego roku uruchomiono dwa projekty. Sieć kolei Rete Ferroviaria Italiana ogłosiła finansowanie 33-kilometrowego odcinka linii kolei dużych prędkości łączącej Salerno z Reggio Calabria oraz linii kolejowej o dużej przepustowości między Palermo i Katanią. Według wielu Włochów to epokowe zmiany, które przyspieszą rozwój regionalny. To połączenia wpisujące się również w głośny projekt TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej), która ma połączyć Palermo z Helsinkami. Według włoskich mediów znaczna większość osób biorących udział w rozbudowie infrastruktury pochodzi lub mieszka w południowej części kraju.
Infrastrukturalne odrodzenie tej części kraju ma prowadzić do zmniejszenia bezrobocia i przyciągnąć inwestycje. Kolej ma być również odpowiedzią na szybki rozwój Afryki Północnej. Oczekuje się również, że niektóre firmy zdecydują na przeniesienie produkcji z Azji do Europy w ramach inicjatywy skracania łańcuchów dostaw. W same projekty w południowej Włoch zaangażowano 3800 bezpośrednich dostawców, których łączna wartość kontraktów wynosi 2,5 miliarda euro.
Znajdziesz nas w Google NewsSiemens prezentuje dwa rozwiązania intralogistyczne, które mają zwiększyć efektywność operacji