
Ultraduży kontenerowiec MSC Celestino Maresca o ładowności 24 116 TEU został dostarczony do bazy stoczniowej Changxing, należącej do China State Shipbuilding Corporation.
Kontenerowiec MSC Celestino Maresca już we flocie
Gigantyczny kontenerowiec MSC Celestino Maresca został zbudowany przez Hudong Zhonghua Shipbuilding dla Bank of China Communications Finance Leasing (BoCom) na zlecenie MSC. Jak informuje portal Offshore Energy, umowa z 2020 r. obejmuje budowę czterech statków o wartości 600 milionów dolarów.
To drugi statek tego typu dostarczony do MSC w ciągu dwóch tygodni i piąty statek klasy 24 000 TEU, który został dostarczony w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy. Stocznia Hudong Zhonghua twierdzi, że dostawa statku wzmocni jej pozycję na rynku budowy bardzo dużych kontenerów.
Czytaj też: Oto nowy największy kontenerowiec świata! Poznajcie MSC Irina
Największy kontenerowiec na świecie?
Gigantyczny kontenerowiec ma 399,99 m długości, jego szerokość wynosi 61,5 metra, a powierzchnia pokładu jest wielkości 4 boisk piłkarskich. Statek może przewozić ponad 240 000 ton ładunku i załadować 24 116 kontenerów. W konstrukcji zastosowano wydajne śruby napędowe i energooszczędne urządzenia, które zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin o około 3-4 procent. Ponadto kontenerowiec może pochwalić się zaawansowanymi systemami, takimi jak wysoce zautomatyzowany i zintegrowany kompleksowy mostek oraz najnowocześniejsza technologia gaśnicza.
Według Alphalinera, jedenastu największych światowych przewoźników oceanicznych powiększy w tym roku swoje floty o 89 dużych kontenerowców. MSC planuje wprowadzić do sieci Azja-Europa co najmniej cztery nowe statki o ładowności 24 000 TEU. Należą do nich dostarczone wcześniej MSC Tessa i MSC Irina, a także MSC Celestino Maresca i MSC Raya.
MSC pic.twitter.com/auUpzSHBND
— Maritime world (@iyeadkhalil112) March 22, 2023
Czytaj też: Plan Chin na 2023 rok? 12 mln nowych miejsc pracy
Jeden komentarz