MorskiTransport

W Porcie Gdynia ruszy rozbudowa Nabrzeża Indyjskiego

W gdyńskim porcie ruszy rozbudowa Nabrzeża Indyjskiego. Inwestycja ma pozwolić na obsługę ładunków zboża przy nabrzeżu głębokowodnym. 

Rozbudowa Nabrzeża Indyjskiego w Gdyni

Jak poinformowano, wkrótce ma ruszyć kolejna inwestycja w Porcie Gdynia. W planach jest rozbudowa Nabrzeża Indyjskiego. 21 grudnia w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia podpisano umowę na realizację tego zadania przez konsorcjum złożone ze spółek Grupy NDI: NDI S.A. i NDI SOPOT S.A. Zgodnie z zatwierdzoną umową, wybrane podmioty mają 22 miesiące na wykonanie wszystkich prac uwzględnionych w projekcie.

Zobacz także: Port w Gdyni rozbudowuje place manewrowo-składowe. Inwestycja za prawie 71 mln zł

Małgorzata Winiarek – Gajewska, Prezes Grupy NDI powiedziała o planowanej inwestycji:

Cieszymy się z podpisania kolejnego kontraktu w Porcie Gdynia.  Nasza kadra poradziła sobie doskonale z pracami przy placach przeładunkowo – składowych, które zakończyliśmy w terminie, a teraz pracujemy już przy przebudowie Nabrzeża Holenderskiego. Kolejny projekt pozwoli na większe wykorzystanie doświadczenia naszej kadry w pracach hydrotechnicznych i stanowi znakomite uzupełnienie naszego portfela w tej branży na kolejne lata. 

Zobacz także: W Polsce powstanie lista zawodów chronionych! Kiedy będzie obowiązywać?

Przebieg prac – jak będą wyglądały działania inwestycyjne w porcie?

Zadaniem konsorcjum będzie rozbudowa nabrzeża na długości ok. 540 m. Polegać będzie ona głównie na poszerzeniu o 6 m. Nowa ściana będzie wykonana z kotwionych, stalowych grodzic oraz pali rurowych. Plan uwzględnia również demontaż wyposażenia hydrotechnicznego nabrzeża, rozbiórkę oczepu żelbetowego, torowiska oraz umocnienie dna. Przed rozpoczęciem działań budowlanych, teren zostanie oczyszczony z ewentualnych niewybuchów. Obszar zostanie pogłębiony do rzędnej -15,5 m, co pozwoli na dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia. Przebudowa będzie uwzględniać również wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz kosza przyjęciowego. Jak przekazano, zaplanowano także wydłużenie estakad.

Zgodnie z podpisanym kontraktem, konsorcjum na 22 miesiące na wykonanie powyższych prac. Zastrzeżono jednak, że już po 16 miesiącach do użytku ma zostać oddany pierwszy z odcinków inwestycji. Po zakończeniu prac nabrzeże będzie przygotowane do przyjmowania ładunków zboża. Jak podał Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., dzięki temu Port Gdynia będzie mógł utrzymać pierwszeństwo w basenie Morza Bałtyckiego w przeładunkach tej kategorii.

W porcie NDI realizuje również inne inwestycje. Mowa o rozpoczętej w lipcu modernizacji Nabrzeża Holenderskiego, która ma zakończyć się w 2023 roku.

Porty w Stanach Zjednoczonych raportują spadek wolumenu w listopadzie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button