KolejowyTransport

Austriacy zatwierdzili inwestycję 2,4 mld euro w wiedeńską sieć kolejową

Austriackie Ministerstwo Klimatu i Transportu, Koleje Federalne (ÖBB) oraz miasto Wiedeń uzgodniły pakiet inwestycyjny dotyczący dalszych ulepszeń sieci kolejowej w Wiedniu i okolicach. Do 2034 r. wiedeńska sieć kolejowa zostanie zmodernizowana inwestycjami o łącznej wartości 2,4 miliarda euro. Inwestycje obejmują rozbudowę i modernizację stacji, dworców, budowę nowych torów i nowy system bezpieczeństwa. Plany poprawy infrastruktury kolejowej wiążą się również z zakupem kilkudziesięciu nowych piętrowych pociągów firmy Stadler, które mają zacząć kursować w 2026 roku.

Wiedeńska sieć kolejowa zostanie rozbudowana

Sygnatariusze uznali modernizację i cyfryzację północno-południowej magistrali S-Bahn pomiędzy Floridsdorf i Meidling za główny element programu. Do 2027 r. wiedeńska sieć kolejowa na tej linii doczeka się między innymi dłuższych peronów i innych ulepszeń, co zwiększy przepustowość z 700 do 900 pociągów dziennie. Nowy system bezpieczeństwa ma pozwolić na odstęp 2,5 minuty.

Cyfrowy S-Bahn umożliwi krótsze i bardziej punktualne przejazdy na wzór metra – powiedział szef ÖBB Andreas Matthä.

Inne filary planu obejmują zwiększenie przepustowości odcinka południowej „odnogi” kolejowej między Meidling a Mödling do czterech torów, co powinno doprowadzić do zwiększenia przepustowości dla pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Powstanie między innymi nowy przystanek Benyastraße. Linia Pottendorf, będąca alternatywnym połączeniem Wiednia z Nowym Miastem, otrzyma drugi tor na ostatnim jednotorowym odcinku w rejonie Meidling.

ÖBB

Czytaj też: Austria wprowadza jeden, całoroczny bilet na komunikację krajową

Wiedeńska sieć kolejowa ma zachęcać do podróży koleją

Na osi zachód – wschód planowana jest modernizacja dworca kolejowego Hütteldorf poprzez budowę podwójnego toru między Hütteldorfem a Penzing, gdzie powstanie nowy przystanek Baumgarten. Na linii podmiejskiej możliwe będzie w przyszłości zwiększenie częstotliwości do 7,5 minuty. Plany poprawy infrastruktury kolejowej wiążą się również z zakupem kilkudziesięciu nowych piętrowych pociągów firmy Stadler, które mają zacząć kursować w 2026 roku.

W Wiedniu mamy już wzorcowy podział modalny 74:26, co oznacza, że prawie trzy czwarte wiedeńczyków korzysta z transportu publicznego, rowerów lub chodzi pieszo. W przyszłości chcemy znacznie zwiększyć ten udział. Dlatego też stale inwestujemy w rozszerzanie oferty transportu publicznego, a warunkiem koniecznym jest zwiększenie atrakcyjności kolei – powiedział burmistrz Wiednia Michael Ludwig.

Czytaj też: Kolejne miasta z dostępem do kolei. Ruszają inwestycje na Mazurach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button