
Lufthansa stała się odbiorcą pierwszego Boeinga 787 po tym, jak Boeing w zeszłym tygodniu wznowił dostawy Dreamlinerów. Niemiecki przewoźnik odebrał swój czwarty egzemplarz 787-9. Jak wskazuje portal Simple Flying, niemiecka linia lotnicza prawdopodobnie odbierze w tym miesiącu jeszcze drugiego Dreamlinera.
Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów
Lufthansa odebrała pierwszego Boeinga 787 od czasu, gdy producent samolotów z Seattle otrzymał pozwolenie na wznowienie dostaw. Najnowszy nabytek Lufthansy został nazwany „Düsseldorf” i przybył na lotnisko we Frankfurcie (FRA) w czwartek rano po dziewięciogodzinnym locie z Paine Field (PAE).
Przypomnijmy, że pod koniec lutego Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) nakazała firmie Boeing wstrzymać dostawy Dreamlinerów. Powodem było wykrycie problemu z kadłubem. Producent 10 marca uzyskał zgodę od FAA na wznowienie dostaw.
Jak wskazuje portal Simple Flying, odbiorcą kolejnego Dreamlinera ma być American Airlines, ale prawdopodobnie również Lufthansa odbierze w tym miesiącu jeszcze drugą maszynę.
Willkommen zu Hause Papa-Echo: @Lufthansa begrüßt ihre vierte #Boeing787. Das Flugzeug mit der Flugnummer LH9872 ist heute Morgen von Everett in Frankfurt gelandet. ✈️ pic.twitter.com/KEX9Z9V38n
— Lufthansa News (@lufthansaNews) March 16, 2023
Czytaj też: Prywatne odrzutowce Jeffa Bezosa. Miliarderzy nie są „eko”
Czwarty z wielu
Lufthansa ma teraz w swojej flocie cztery Dreamlinery i kolejne 28 zamówionych. Podobnie jak w przypadku trzech innych Dreamlinerów, D-ABPE miał być przeznaczony dla Hainan Airlines, ale chiński przewoźnik ostatecznie nie zdecydował się na jego zakup.
Jak wskazuje Simple Flying, Lufthansa Group ma teraz w portfelu zamówień aż 100 samolotów szerokokadłubowych. Na początku miesiąca przewoźnik zobowiązał się bowiem do zakupu 22 maszyn, o łącznej wartości 7,5 mld dolarów. Do floty Lufthansy ma trafić piętnaście Airbusów A350 i siedem Boeingów 787-9. W rzeczywistości jednak linia lotnicza mogłaby przyjąć jeszcze więcej samolotów po rozpoczęciu rozmów w sprawie zajęcia slotów odrzuconych przez innych przewoźników.
Tymczasem Boeing stara się trzymać swojego celu, jakim jest produkcja dziesięciu 787 miesięcznie do 2025-26 roku. Wcześniej w tym roku firma ujawniła, że opóźnia swój cel produkcji do 5 samolotów miesięcznie do końca 2023 roku z powodu problemów z łańcuchem dostaw. Producent podtrzymuje również swoje szacunki dotyczące 70-80 dostaw Dreamlinerów w tym roku, co daje 6-7 dostaw miesięcznie.
Welcome home Papa-Echo: @Lufthansa welcomes its fourth #Boeing787. The aircraft, with flight number LH9872, landed in Frankfurt this morning from Everett. ✈️ pic.twitter.com/YMkH7ZxlAh
— Lufthansa News (@lufthansaNews) March 16, 2023
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Znajdziesz nas w Google NewsBoeing sprzeda niemal setkę samolotów saudyjskim przewoźnikom