IntermodalnyTransport

Nowe połączenie intermodalne między Polską a Francją

Trasa o długości ponad 2 000 kilometrów należy do najdłuższych w Europie

Luksemburski przewoźnik kolejowy Cfl Multimodal i portugalska firma transportowa Klog Logistics Solutions uruchomiły nowe połączenie intermodalne między Polską a Francją. Jak informuje Marco Martinelli z portalu Trasporto Europa, trasa o długości ponad 2 000 kilometrów połączyła poznański terminal Clip oraz francuski Viaa w porcie Sète.

Uruchomiono nowe połączenie intermodalne między Polską a Francją

Nowe połączenie intermodalne między Polską a Francją według założeń ma zmniejszyć emisję CO2 o 12 000 ton rocznie. Firmy zapewniają, że w celu uruchomienia nowej trasy nie musiały wykonywać żadnych prac związanych z infrastrukturą. Co prawda pierwszy pociąg na trasie wyruszył już w październiku zeszłego roku, ale oficjalne otwarcie nastąpiło dopiero w tym miesiącu. Jak informuje Marco Martinelli z portalu Trasporto Europa, samo połączenie zostało zaprojektowane z myślą o transporcie towarów konsumpcyjnych.

Podróż z Polski do Francji trwa mniej niż 48 godzin i nie obejmuje postojów w terminalach pośrednich. Z kolei czas tranzytu powrotnego wynosi tydzień. Trakcją w Polsce zarządzać będzie Captrain Polska, a na odcinkach francuskim i niemieckim Cfl Cargo. Skomunikowano również kolejowe przejścia graniczne: Sète – Avignon – Siblin – Dijon/Perrigny – Neufchâteau – Hagondange – Happach – Ehrang – Koblenz – Eisenach – Horka Grenze – Węgliniec – Breclav – Poznań.

Czytaj też: Włoska kolej zyskuje na popularności dzięki intermodalności

Skorzystają Ikea i sklepy odzieżowe

Jak dodaje Marco Martinelli z portalu Trasporto Europa, transport intermodalny stanowi już około 65% działalności firmy Klog. Obroty firmy w ubiegłym roku przekroczyły 87 mln euro, a ten rok powinien zamknąć się na 130 mln euro. Według założeń za dwa lata obroty firmy mają wzrosnąć do 200 mln euro.

Klog jest wieloletnim partnerem Ikea i dzięki nowemu połączeniu chce zapewnić dostawy produktów meblowych na rynek hiszpańsko-francuski. Część wagonów zarezerwowano również dla produktów odzieżowych grupy Inditex, właściciela takich marek jak Zara, Bershka i Massimo Dutti. Ta ostatnia otworzyła w Poznaniu magazyn, z którego obsługiwane są zamówienia internetowe dla Europy Środkowej.

Zarówno Ikea, jak i Inditex w ostatnim czasie za priorytet uznały znaczne ograniczenie emisji każdej przesyłki. Transport koleją i nowe rozwiązania intermodalne pomogą firmom osiągnąć zamierzone cele i zmniejszyć liczbę ciężarówek na drogach.

Czytaj też: Zielona transformacja jest procesem, którego nie da się zatrzymać!

Delta Rail uruchomi połączenie intermodalne z Francji do Niemiec

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button