E-commerce

ORLEN Paczka: wolumen dostarczonych przesyłek wzrósł o 70%

ORLEN Paczka zamknęła miniony rok z 70-procentowym wzrostem wolumenu dostarczonych przesyłek. Liczba dostaw do automatów paczkowych zaś zwiększyła się o 240 proc. Co warto zaznaczyć, spółka nie zamierza na tym poprzestać. W bieżącym roku ORLEN Paczka planuje dalej rozwijać usługi, pozyskiwać nowych partnerów oraz wzmacniać swoją pozycję na rynku e-commerce.

ORLEN Paczka staje się coraz bardziej popularna i rozpoznawalna

ORLEN Paczka w krótkim czasie stała się znaczącym graczem na polskim rynku logistycznym. Przesyłki w ramach usługi dostarczane są już do 10,5 tysiąca punktów, w tym do ponad 4500 automatów paczkowych. Przy czym liczba tych ostatnich tylko w 2023 roku wzrosła o 125 proc. Punkty odbioru ORLEN Paczka znajdują się już w prawie trzech czwartych wszystkich miast w naszym kraju. Usługa cieszy się coraz większą rozpoznawalnością. Obecnie już prawie co piąta osoba kojarzy markę, przy czym stale rośnie jej popularność wśród klientów.

Zobacz także: Uruchomiono punkt automatycznej sprzedaży ORLEN w ruchu

Wśród kontrahentów ORLEN Paczki są największe platformy handlowe takie jak Allegro i Vinted. Nowy model współpracy z pierwszą spółką obejmuje maksymalne uproszczenie zasad działania. Wystarczy jedno kliknięcie, by dodać ORLEN Paczkę do swoich ofert, bez podpisywania umów bezpośrednio z operatorem logistycznym. Ponadto, do stycznia 2025 roku sprzedawcy mogą korzystać z bezpłatnych odbiorów kurierskich. Natomiast dla Vinted ORLEN Paczka stała się partnerem logistycznym, obsługującym wysyłki nie tylko na rynku polskim, lecz również międzynarodowe kierunki, takie jak Litwa i Węgry, a także Czechy i Rumunia. Ponadto rozwijana jest współpraca z e-sklepami, których klienci mogą zamawiać przesyłki i odbierać je w sieci punktów ORLEN Paczka.

Rozwój logistyki jest koniecznością

Rosnące zapotrzebowanie na usługi świadczone przez ORLEN Paczkę wymagają intensywnego rozwoju logistyki. W momencie uruchamiania usługi, we wrześniu 2021 roku, ORLEN Paczka miała 13 centrów logistycznych. Tymczasem na koniec 2023 roku było ich już 21. Co więcej, do końca stycznia bieżącego roku zostanie uruchomione centrum w Radomiu, a w lutym – w Ełku. Kolejne lokalizacje są w trakcie przygotowania i rozpoczną działalność w najbliższych miesiącach, co jeszcze bardziej zwiększy możliwości operacyjne spółki. Równolegle, rozwijane są trasy kurierskie i wzrasta liczba kurierów, których zatrudnienie zwiększyło się w 2023 roku o 50 procent. Umożliwia to odbiory przesyłek z magazynów e-sklepów i dostawy do automatów paczkowych również w weekendy.

Zobacz także: Liczba punktów ORLEN Paczka przekroczyła 10 tysięcy!

ORLEN Paczka nie zamierza zwalniać tempa

Jak zaznacza Bartosz Bielak, Członek Zarządu Ruch S.A., operatora logistycznego ORLEN Paczki, ponad 90 procent klientów ORLEN Paczki ocenia jakość usługi jako bardzo dobrą. W ubiegłym roku znalazła się na podium, jeśli chodzi o jakość dostaw do automatów paczkowych, według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2023”. Marka wciąż pozyskuje nowych klientów i dynamicznie umacnia swoją pozycję na rynku e-commerce – jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu detalicznego w Polsce. ORLEN Paczka nie zwalnia tempa również w tym roku. Przed spółką intensywny czas inwestycji, między innymi w logistykę, które pozwolą na realizację kolejnych celów, zgodnie z opracowaną strategią rozwoju.

Materiał powstał przy współpracy z ORLEN.

ORLEN Paczka rozwija współpracę z Allegro.pl

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button