E-commerce

H&M uruchomi internetową platformę odsprzedaży ubrań

W lutym H&M ogłosił również program sortowania używanej odzieży

H&M uruchomi platformę odsprzedaży ubrań wraz z ThredUp. Globalne firmy odzieżowe starają się ograniczyć ilość produkowanych przez siebie odpadów odzieżowych i wykorzystać potencjalne nowe źródło przychodów.

H&M uruchomi internetową platformę odsprzedaży

Detalista H&M uruchomi swoją pierwszą platformę odsprzedaży na rynku amerykańskim. Szwedzka firma odzieżowa będzie największym detalistą sprzedającym używaną odzież i akcesoria za pośrednictwem platformy odsprzedaży ThredUp. ThredUp współpracuje już z kilkudziesięcioma innymi markami i uruchomił programy odsprzedaży z J. Crew i Kate Spade w 2023 roku.

Musimy wziąć odpowiedzialność za wpływ, jaki moda ma na klimat i środowisko. Modele biznesowe, takie jak ten, mogą pomóc zmniejszyć i ograniczyć ten negatywny wpływ, jednocześnie nadal dostarczając modę i styl naszym klientom – powiedziała Abigail Kammerzell, szefowa działu zrównoważonego rozwoju w H&M North America.

W lutym H&M ogłosił również program sortowania używanej odzieży w Europie w celu odsprzedaży i recyklingu.

Czytaj też: Deszcz zachęca do zakupów? Zła pogoda napędza e-commerce

Niepewny rynek

Jest jednak zbyt wcześnie, aby przewidzieć, czy programy odsprzedaży ostatecznie doprowadzą do produkowania mniejszej ilości odzieży z powodu malejącego popytu na nowe towary. Z zeszłorocznej ankiety, przeprowadzonej wśród 1 064 kupujących, wynika, że tylko 13% klientów zakupiło używany produkt od internetowego sprzedawcy wysyłkowego. 14% ankietowanych stwierdziło, że dokonało zakupów w oparciu o politykę zrównoważonego rozwoju sprzedawcy. Około jedna trzecia respondentów stwierdziła, że nigdy nie korzystała z tych usług i nie planuje tego w ciągu najbliższego roku.

Dla firm takich jak H&M korzystanie z istniejącej technologii i logistyki platform odsprzedaży obsługiwanych przez ThredUp i jego konkurentów może być łatwiejsze i mniej kosztowne niż samodzielne tworzenie usługi. „Odsprzedaż jako usługa” jest źródłem przychodów dla ThredUp oprócz tego, co firma zarabia na sprzedaży używanych przedmiotów na własnej stronie internetowej. ThredUp nie ujawnia, ile przychodów generuje ze sprzedaży w ramach swojego modelu biznesowego. Wiele firm, które niedawno uruchomiły platformy odsprzedaży, przyznało, że początkowe przychody będą prawdopodobnie minimalne, ale z czasem będą rosły wraz z rozwojem rynku.

Czytaj też: Polacy chcą kupować rodzime produkty. Jak rozpoznać polskie produkty w sklepie?

Odmiana „Paczkomat” InPost zakazana? Jak teraz musimy mówić?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button