DrogowyTransport

Tesla chce szybciej serwisować samochody na wzór wyścigów F1

Tesla inspiruje się wyścigami F1. Musk dąży do tego, aby większość usterek była naprawiana natychmiastowo po zgłoszeniu się kierowcy do punktu serwisowego. Tesla chce, aby nowe punkty serwisowe spowodowały zwiększenie wydajności i redukcję kosztów. 

Tesla – nowe punkty serwisowe

Elon Musk ogłosił na Twitterze, że trwają prace nad nową usługą, która pozwoli na serwisowanie samochodów w ciągu jednej godziny. Mowa o „technikach załogi pitu Formuły 1”. Tesla Service ma stosować techniki wykorzystywane na wyścigach, aby zapewnić wyższy standard usług dla swoich klientów.

Zobacz także: Tesla otwiera sieć ładowania dla innych samochodów elektrycznych

Zaledwie miesiąc temu ogłoszono, że trwają pracę nad jednodniowym serwisem, który byłby oferowany w całych Stanach Zjednoczonych dla klientów Tesli. Eksperci wskazują, że działania te mogą być nowym kierunkiem zmian w serwisowaniu samochodów. Jest to również kluczowe działanie dla samej Tesli, ponieważ flota klientów rośnie w bardzo szybkim tempie, a terminy napraw się wydłużają.

Zobacz także: Indonezja chce ożywić przemysł niklowy. W tle umowa z Teslą

Inspiracja wyścigami F1 – to nie pierwsza próba Tesli

Nad podobnym projektem pracowano w 2015 roku. Wówczas zatrudniono dyrektora globalnego ds. innowacji serwisowych Kenny’ego Handkammera, jednego z głównych mechaników Red Bull Racing. Jego zadaniem było skrócenie czasu oczekiwania na serwis. Trudno jednak przełożyć szybkość serwisu na mniejsze koszty. Nad nowym rozwiązaniem pracuje sztab pracowników, który ma zoptymalizować nowy projekt, aby zamiast generowania, obniżył koszty operacyjne.

Jak donoszą amerykańskie media, podczas jednego ze spotkań zespołu, Musk przyznał, że firma ma stosunkowo konwencjonalne podejście do serwisowania, które powinno się zmienić w przyszłości. Dzięki aplikacji Tesla może oferować usługi na nieco wyższym poziomie, jednakże zdaniem CEO wciąż są na niewystarczającym poziomie. Elon Musk dąży do tego, aby dwie trzecie napraw serwisować w ciągu tego samego dnia. Według założyciela koncernu motoryzacyjnego większość problemów, z jakimi zwracają się klienci do serwisu, można rozwiązać w tym samym dniu, o ile na magazynie są dostępne odpowiednie podzespoły.

Tesla modernizuje chińską gigafabrykę. Z zakładu ma wyjeżdżać milion samochodów rocznie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button