E-commerce

Deszcz zachęca do zakupów? Zła pogoda napędza e-commerce

Umiarkowanie deszczowy dzień może skłonić więcej osób do robienia zakupów online

Jak wynika badania Adobe, opartego na danych zebranych przez Weather Co, zła pogoda może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż online w USA. Badanie opiera się na ocenie dotychczasowych wzorców zakupowych w połączeniu z danymi dotyczącymi opadów.

Zła pogoda napędza sprzedaż online

Sprzedawcy często obwiniają pogodę za spadek sprzedaży, ale rozwój handlu elektronicznego może pozbawić ich tej wymówki. Według ekspertów Adobe zła pogoda napędzi w tym roku sprzedaż online w USA, powodując wzrost o 13,5 miliarda dolarów, czyli o około 3 procent w stosunku do roku ubiegłego.

Umiarkowanie deszczowy dzień może skłonić więcej osób do robienia zakupów na telefonach lub komputerach – przekazało Adobe.

Wyniki badań mogą pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w dokładniejszym przewidywaniu zachowań kupujących, dając im nowe narzędzie w miarę migracji wydatków online. Dokładne efekty będą oczywiście zależeć od dokładnych warunków pogodowych.

Adobe szacuje jednak, że łączna wartość sprzedaży spowodowana złą pogodą przewyższa wartość Cyber Monday, największego dnia zakupów online w roku, który w zeszłym roku wygenerował 11,3 miliarda dolarów.

Uważamy, że pogoda ma ogromne konsekwencje dla marek w całym kraju. Zawsze zakładamy, że pogoda ma pewien wpływ na poziom wydatków i zachowanie, ale dopiero to badanie naprawdę było w stanie pokazać, jak wielki jest to wpływ – powiedział Vivek Pandya, analityk Adobe, dodając, że reagowanie na pogodę może pomóc firmom w dopracowaniu ich promocji i łańcuchów dostaw.

Czytaj też: UPS ogranicza dostawy dla Amazon i może na tym dobrze wyjść

Zakupy zamiast wyjścia na miasto

Niektóre zyski pojawiają się, gdy zła pogoda skłania kupujących do pozostania w domu – tendencja ta tradycyjnie obniża dochody sklepów stacjonarnych. Teraz jednak klienci przebywający w domu kupują towary za pieniądze, które w przeciwnym razie wydaliby na usługi takie jak jedzenie na mieście, zwiększając tym samym przychody z handlu elektronicznego.

Rzadko zdarza się, aby tego rodzaju efekt tak wyraźnie przebijał się przez dane – powiedział Costa Lasiy, inny analityk firmy Adobe.

Chociaż wpływ różni się w zależności od konkretnych warunków, firma Adobe wyciągnęła ogólne wnioski:

  • Deszcz zapewnia największy wzrost sprzedaży online, odpowiadając za 8,7 mld dolarów. Efekt ten jest największy w przypadku opadów deszczu w wysokości 2,5 cm, co zazwyczaj oznacza trzy godziny intensywnych opadów. Wzrost zakupów jest szczególnie silny w weekendy i jesienią.
  • Wiatr ma podnosić sprzedaż online o 4,4 mld dolarów, ale pomaga tylko do pewnego momentu. Prędkość powyżej 40 km/h powoduje, że handel elektroniczny słabnie, ponieważ wiatr przyciąga uwagę ludzi. Istnieją również różnice regionalne. Silny wiatr powoduje spadek obrotów w handlu elektronicznym w Atlancie, podczas gdy kupujący w Chicago („Wietrzne Miasto”) nie przestają wydawać pieniędzy w tych samych warunkach.
  • Śnieg powoduje niewielki wzrost, przy czym występują różnice geograficzne. W miastach z niewielką ilością śniegu, takich jak Austin w Teksasie i Charlotte w Karolinie Północnej, nawet niewielka ilość opadów może spowodować spadek sprzedaży, ponieważ konsumenci skupiają się na pogodzie. W miastach takich jak Nowy Jork i Seattle, śnieg skłania ludzi do pozostania w domu i robienia większych zakupów online.

Czytaj też: Polacy chcą kupować rodzime produkty. Jak rozpoznać polskie produkty w sklepie?

Walmart będzie czerpał większe zyski z usług sprzedaży reklam

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button