MorskiTransport

Kanada może zostać kluczowym graczem w dekarbonizacji żeglugi

Kanada może stać się kluczowym graczem w dekarbonizacji żeglugi i eliminacji emisji gazów cieplarnianych

Nowe badanie przeprowadzone przez firmę konsultingową Arup przedstawia korzyści, jakie Kanada mogłaby uzyskać, inwestując w infrastrukturę umożliwiającą wykorzystanie paliw o niskiej lub zerowej emisji w żegludze. Czy Kanada będzie pionierem w dekarbonizacji żeglugi?

Kanada i dekarbonizacja żeglugi

Kanadyjska Ocena Korytarza Zielonej Żeglugi została zlecona przez organizację Oceans North, charytatywną instytucję wspierającą ochronę mórz i działania na rzecz klimatu we współpracy z rdzennymi społecznościami nadbrzeżnymi oraz Vancouver Maritime Centre for Climate. Jak informuje portal Marine Link, wykorzystując studia przypadku, badanie to pokazuje, że inwestowanie w infrastrukturę do dostarczania paliw o niskiej lub zerowej emisji, w celu stworzenia zielonych korytarzy żeglugowych obejmujących kanadyjskie porty, jest kluczowe dla dekarbonizacji sektora morskiego.

Badanie stworzyło przykłady ilustrujące ścieżki produkcji paliw dla trzech kanadyjskich portów: Vancouver, Prince Rupert i Halifax. Potencjalny rozwój wykorzystania paliw o niskiej lub zerowej emisji w różnych scenariuszach został zanalizowany przez LR Maritime Decarbonisation Hub w celu oszacowania wielkości, typu i kosztów wymaganej infrastruktury. Ponieważ Kolumbia Brytyjska posiada jedną z najniższych intensywności emisji dwutlenku węgla na świecie, istnieje znaczna możliwość produkcji niskoemisyjnych paliw, takich jak wodór i biopaliwa. Badanie wykazuje, że 200 tysięcy ton zielonego metanolu rocznie jest w stanie zaspokoić zapotrzebowanie na energię w Porcie Vancouver do 2040 roku. Wykazuje również, że zakład produkcji amoniaku z możliwością przechwytywania i składowania dwutlenku węgla byłby w stanie zaspokoić zapotrzebowanie na energię do roku 2040 w Porcie Prince Rupert.

W Nowej Szkocji znaczny potencjał mają możliwości wykorzystania energii wiatru, co mogłoby uczynić prowincję głównym eksporterem paliw o niskiej lub zerowej emisji. Badanie wykazuje, że inwestycja kapitałowa do 500 milionów dolarów w Porcie Halifax może umożliwić mu pełnienie roli centralnego centrum wspierającego i dystrybuującego zrównoważone paliwo na bazie amoniaku z dużych zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w innych częściach Nowej Szkocji.

Czytaj też: HMM zmniejszyło swoje emisje dwutlenku węgla o połowę!

Zielone Korytarze Żeglugowe

Według badania, Kanada może stać się kluczowym graczem w dekarbonizacji żeglugi i eliminacji emisji gazów cieplarnianych w transporcie morskim. Wspierałoby to cele określone w planie redukcji emisji na rok 2030 i przyniosłoby korzyści społecznościom mieszkającym w pobliżu zaangażowanych portów. Jak informuje portal Marine Link, korzyści obejmują pomoc w minimalizacji ryzyka związanego z przemianą klimatyczną w sektorach energetycznym i transportowym Kanady, a także zabezpieczenie miejsc pracy i umożliwienie wzrostu gospodarczego. Ponadto, otworzyłoby to możliwości dekarbonizacji transportu drogowego, kolejowego, żeglugi, lotnictwa i innych sektorów zużywających paliwo, poprzez identyfikację możliwości agregacji popytu i odblokowanie efektów skali.

Musimy zjednoczyć interesariuszy w całym łańcuchu dostaw portowych, tworząc zielone korytarze żeglugowe – działając jako katalizatory eliminacji wyzwań i opracowując elastyczne projekty infrastruktury, które optymalizują wspólne korzyści unikalnej geologii Kanady – powiedziała Ginger Garte, Dyrektor ds. Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju Ameryki w Lloyd’s Register.

Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%

Jak ograniczyć emisje w globalnym transporcie towarów?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button