DrogowyTransport

DHL stawia na ciężarówki wodorowe. Na razie w Niemczech

DHL Freight w Niemczech ma już około 150 pojazdów całkowicie wolnych od emisji

Działy Grupy DHL Freight i Post & Parcel Germany testują ciężarówki wodorowe. Paul Hydrogen Power-Truck, pojazd oparty na Mercedes-Benz Atego, będzie wykorzystany podczas jednorocznego pilotażu do dystrybucji i przewozów oraz odbioru i dostawy przesyłek w Kolonii.

DHL wdraża ciężarówki wodorowe

Na początku lutego DHL Freight dodało do floty ciężarówki wodorowe, wyprodukowane przez producenta pojazdów użytkowych, firmę Paul Nutzfahrzeuge GmbH. Paul Hydrogen Power-Truck, pojazd oparty na Mercedes-Benz Atego, będzie wykorzystywany podczas jednorocznego pilotażu do dystrybucji i przewozów liniowych w Kolonii. Jest to już druga ciężarówka zasilana wodorem dla Grupy DHL w Niemczech. Kolejny pojazd działa dla dywizji Post & Parcel Germany w zakładzie w Kolonii Zachodniej. Firma i jej działy testują i wdrażają różne zrównoważone rozwiązania napędowe w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju i tymczasowego celu redukcji emisji do poniżej 29 milionów ton do 2030 roku.

Czytaj też: Amerykańskie DHL otrzymuje pierwsze elektryczne ciężarówki

W dziedzinie transportu drogowego, gdzie jeszcze nie pojawiła się jednoznacznie zwycięska technologia alternatywnego napędu, istotne jest dla nas zachowanie podejścia neutralnego technologicznie i kontynuowanie testowania różnych zrównoważonych rozwiązań. Obejmuje to nie tylko ciężarówki z napędem elektrycznym, ale także pojazdy zasilane wodorem, które wyróżniają się imponującym zasięgiem i szybkim tankowaniem. Naszym ostatecznym celem jest określenie optymalnej kombinacji technologii i systemów napędowych w celu osiągnięcia naszego zeroemisyjnego celu logistycznego do 2050 roku – mówi dr. Thomas Vogel, CEO DACH, UK & IE DHL Freight.

DHL

Dekarbonizacja floty

Dwie ciężarówki o masie 15,6 ton, z zasięgiem około 400 km z przyczepą i 600 km bez przyczepy, zostały wyprodukowane przez firmę Paul Nutzfahrzeuge na południu Niemiec. Podstawę dla pierwszej seryjnie produkowanej w Niemczech ciężarówki z ogniwami paliwowymi stanowi Mercedes-Benz Atego. Pojazdy są eksploatowane przez DHL Freight i Post & Parcel Germany za pośrednictwem innowacyjnego modelu platformy Shell Hydrogen Pay-Per-Use. Oprócz pojazdu i infrastruktury tankowania wodoru, oferta Shell obejmuje również wszystkie niezbędne usługi i wsparcie w okresie użytkowania. Ciężarówki są serwisowane wyłącznie w warsztacie Centrum Pojazdów Użytkowych Daimler Truck AG we Frechen.

Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę

DHL Freight w Niemczech ma już około 150 pojazdów całkowicie wolnych od emisji dwutlenku węgla lub ze znacznie zmniejszonym poziomem emisji. Są to pojazdy z napędem elektrycznym oraz pojazdy na biopaliwa CNG i LNG. Z kolei ciężarówki zasilane wodorem emitują wyłącznie parę wodną. Jeśli używany wodór jest produkowany z zielonej energii elektrycznej, redukcja emisji gazów cieplarnianych może wynosić nawet do 100%.

DHL walczy o odszkodowanie od aktywistów klimatycznych

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button