IntermodalnyKolejowyTransport

Hiszpania zainwestuje gigantyczne środki w Korytarz Atlantycki

W przypadku tego korytarza kluczową rolę odgrywa jego aspekt morski.

Hiszpańskie ministerstwo transportu, mobilności i agendy miejskiej (MITMA) zapowiedziało, że zainwestuje ponad 16 miliardów euro w Korytarz Atlantycki TEN-T. Ponad 12 miliardów euro zostanie przeznaczonych na nowe konstrukcje, natomiast prawie 4 miliardy zostaną zarezerwowane na prace modernizacyjne.

Korytarz Atlantycki w Hiszpanii będzie zmodernizowany

Powołany niedawno hiszpański sekretarz stanu ds. transportu David Lucas przedstawił w Gijon, w północnej Hiszpanii, plan inwestycyjny i nowy Komitet ds. Korytarza Atlantyckiego. Ministerstwo utworzyło również delegację, na której czele stoi Komisarz, która będzie współpracować ze stronami zaangażowanymi w Korytarz Atlantycki. Celem delegacji jest opracowanie Planu Generalnego, który zostanie przedstawiony w październiku.

Celem Komisarz i delegacji jest upewnienie się, że Plan Generalny obejmie działania, które zainteresowane strony uznają za priorytetowe. Jak podkreśliło MITMA, Lucas „zachęca przedsiębiorstwa i wspólnoty autonomiczne do przekazywania swoich potrzeb za pośrednictwem komisarza i delegacji”.

Czytaj też: Siemens Mobility otworzy centrum produkcji taboru kolejowego

Korytarz Atlantycki włączy nowe regiony Hiszpanii

Podczas wydarzenia Lucas stwierdził, że MITMA będzie pracować nad znalezieniem rozwiązania, aby włączyć regiony Kantabria i La Rioja do Korytarza Atlantyckiego. Ministerstwo twierdziło, że domagało się tego od Komisji Europejskiej.

Fakt, że oświadczenie to padło w Gijon, które leży w regionie Asturia, jest dość ironiczne. Okazuje się bowiem, że hiszpańskie regiony Asturii, Galicji i Kastylii i Leonu również zwróciły się niedawno do rządu hiszpańskiego o włączenie ich do projektu korytarza. Trzy regiony przygotowały plan inwestycyjny o wartości 7,9 mld euro. Nie wiadomo jeszcze, co zrobi rząd.

Korytarz Atlantycki łączy zachodnią część Półwyspu Iberyjskiego oraz porty Hawru i Rouen z Paryżem, a następnie z Mannheim i Strasburgiem, przy pomocy linii szybkiej kolei i równoległych linii konwencjonalnych; obejmuje on także Sekwanę jako śródlądową drogę wodną. W przypadku tego korytarza kluczową rolę odgrywa jego aspekt morski.

Czytaj też: Hiszpania uchwala nowe prawo. Przynajmniej 40% kobiet w zarządach spółek

Koleje Szwajcarskie dostaną duże odszkodowanie od Alstom

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button