Zeppelin wózki
DrogowyTransport

Brytyjska fabryka BYD nie powstanie. Brexit zniechęcił producenta

Chiński producent wykluczył budowę fabryki samochodów w Wielkiej Brytanii ze względu na Brexit

Jak podały media, brytyjska fabryka samochodów BYD nigdy nie powstanie przez… Brexit. Chiński producent samochodów wykluczył budowę swojej pierwszej europejskiej fabryki samochodów w Wielkiej Brytanii z powodu niestabilności państwa po wyjściu z UE.

Brytyjska fabryka BYD nie powstanie przez Brexit

The Guardian podał, że producent samochodów z Chin, ma teraz na swojej liście lokalizacje w Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii i na Węgrzech. Fabryka BYD mogłaby powstać na Wyspach, ale producent zrezygnował z inwestycji przez Brexit.

Jako inwestor chcemy, aby kraj był stabilny. Otwarcie fabryki to decyzja na dziesięciolecia. Bez Brexitu? Być może. Ale po Brexicie nie rozumiemy, co się stało – powiedział prezes BYD Europe Michael Shu w Financial Times.

Celem BYD jest sprzedaż około 800 000 samochodów rocznie w Europie do 2030 r. Ostatnie doniesienia mówią, że producent rozważa budowę nowej fabryki lub ewentualnie przejęcie zbędnej fabryki Forda w Saarlouis w Niemczech po zakończeniu produkcji Focusa w 2025 roku.

PLAKO System - inteligentne systemy dokowania

Czytaj też: Polscy przewoźnicy zrobią Brexit? Wszystko przez nowe przepisy

Inwestowanie w Wielkiej Brytanii zbyt ryzykowne

Według The Guardian, przez Brexit Wielka Brytania nie znalazła się nawet na liście top 10 możliwych lokalizacji do budowy pierwszej europejskiej fabryki samochodów BYD. Warto dodać, że firma produkuje już w Europie autobusy.

Wielkiej Brytanii nie mamy na liście lokalizacji, w których powstanie pierwsza fabryka. Nie ma ona dobrych rozwiązań – mówi Shu.

Do tej pory firma BYD wprowadziła na rynek w Europie trzy modele samochodów, na rynkach takich jak Norwegia i Niemcy, oraz w pełni elektryczny SUV Atto 3 w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż SUV-a okazała się sukcesem w Chinach i Indiach. Z tego też powodu BYD ma poważny cel – w tym roku chce stać się drugą co do wielkości firmą EV po Tata Motors.

Gazeta zauważyła, że również Elon Musk, przyznał w 2019 roku, że decyzja Wielkiej Brytanii o opuszczeniu UE sprawiła, że budowa gigafabryki Tesli w tym miejscu była zbyt ryzykowna. Firma ostatecznie zbudowała swój pierwszy europejski zakład w Berlinie, gdzie stworzyła też bazę badawczo-rozwojową.

Czytaj też: Wielka Brytania to jedyny kraj G7, który pogrąży się w recesji w 2023 roku

Samochody elektryczne w małych firmach. Czy to się opłaca?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button