
ZIM Sammy Ofer, pierwszy kontenerowiec napędzany LNG, który dołączył do floty ZIM, rozpoczął swój dziewiczy rejs. Kontenerowiec nosi imię zmarłego w 2011 r. magnata żeglugowego Sammy’ego Ofera. Będzie to pierwszy statek ZIM napędzany LNG, który zawinie na wschodnie wybrzeże USA.
Kontenerowiec napędzany LNG wyruszył w podróż
Kontenerowiec napędzany LNG opuścił Azję, kierując się na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Statek dołączył do flagowego serwisu ZIM Container Service Pacific (ZCP), czyli floty statków pływających z Azji na wschodnie wybrzeże USA. Po odwiedzeniu amerykańskich portów Savannah, Charleston, Norfolk i Nowy Jork, statek ma udać się do Hajfy na „wielką ceremonię powitalną” zaplanowaną na 30 kwietnia 2023 roku.
Statek został nazwany i dostarczony przez Samsung Heavy Industries (SHI) w lutym 2023 r. Kontenerowiec nosi imię zmarłego w 2011 r. magnata żeglugowego Sammy’ego Ofera. Zasilany LNG kontenerowiec o ładowności 15 000 TEU został zbudowany dla Seaspan i wyczarterowany przez izraelskiego armatora ZIM Integrated Shipping Services. Jest to pierwszy z łącznie dziesięciu statków tej samej wielkości, przeznaczonych dla ZIM.
Make way!
The anchor has been raised as ZIM Sammy Ofer, the first #LNG vessel to join our fleet, sets sail on its maiden journey.
With its cutting-edge technology and sleek, #environmentallyfriendly design, this is undoubtedly a ship to be "reeled" about 😉 pic.twitter.com/wXQzBlwkvK
— ZIMShipping (@ZimShipping) March 9, 2023
Czytaj też: Kontenerowce LNG coraz popularniejsze. Kolejne zamówienie na rynku
Przejście na paliwa alternatywne
Według oczekiwań napędzany LNG kontenerowiec Sammy Ofer zapewni 23% redukcję emisji, co będzie ważnym krokiem na drodze branży do dekarbonizacji. Statek ma 366 metrów długości i 51 metrów szerokości. Wyróżniające go cechy to konstrukcja z dwiema wyspami i unikalny pionowy dziób, dostosowany do profilu eksploatacji. Maksymalna prędkość eksploatacyjna to 22,5 węzła, silnik główny na podwójne paliwo o mocy 46 000 kW przy 80 obr/min oraz wskaźnik Energy Efficiency Design Index, aby spełnić zaostrzone normy emisji w przyszłości.
Będzie to pierwszy statek ZIM napędzany LNG, który zawinie na wschodnie wybrzeże USA. Aby zabezpieczyć paliwo dla statków napędzanych LNG, ZIM podpisał dziesięcioletnią umowę sprzedaży i zakupu morskiego LNG z firmą Shell o wartości ponad 1 miliarda dolarów. Przemysł morski stara się zastąpić olej napędowy czystszymi alternatywami. Żegluga międzynarodowa odpowiada za około 3 procent globalnej emisji dwutlenku węgla związanej z energią. Odsetek ten ma wzrosnąć, ponieważ coraz więcej statków dostarcza więcej towarów, a inne sektory zmniejszają swój udział w globalnych emisjach.
Czytaj też: LNG to dobre, ale długoterminowe rozwiązanie. Jak Europa poradzi sobie bez rosyjskiego gazu? [ANALIZA]
Znajdziesz nas w Google NewsMasowiec zasilany LNG firmy NYK otrzymuje zielony certyfikat