MorskiTransport

Ultraduży kontenerowiec napędzany LNG wyrusza w dziewiczy rejs

Kontenerowiec nosi imię zmarłego w 2011 r. magnata żeglugowego Sammy'ego Ofera.

ZIM Sammy Ofer, pierwszy kontenerowiec napędzany LNG, który dołączył do floty ZIM, rozpoczął swój dziewiczy rejs. Kontenerowiec nosi imię zmarłego w 2011 r. magnata żeglugowego Sammy’ego Ofera. Będzie to pierwszy statek ZIM napędzany LNG, który zawinie na wschodnie wybrzeże USA.

Kontenerowiec napędzany LNG wyruszył w podróż

Kontenerowiec napędzany LNG opuścił Azję, kierując się na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Statek dołączył do flagowego serwisu ZIM Container Service Pacific (ZCP), czyli floty statków pływających z Azji na wschodnie wybrzeże USA. Po odwiedzeniu amerykańskich portów Savannah, Charleston, Norfolk i Nowy Jork, statek ma udać się do Hajfy na „wielką ceremonię powitalną” zaplanowaną na 30 kwietnia 2023 roku.

Statek został nazwany i dostarczony przez Samsung Heavy Industries (SHI) w lutym 2023 r. Kontenerowiec nosi imię zmarłego w 2011 r. magnata żeglugowego Sammy’ego Ofera. Zasilany LNG kontenerowiec o ładowności 15 000 TEU został zbudowany dla Seaspan i wyczarterowany przez izraelskiego armatora ZIM Integrated Shipping Services. Jest to pierwszy z łącznie dziesięciu statków tej samej wielkości, przeznaczonych dla ZIM.

Czytaj też: Kontenerowce LNG coraz popularniejsze. Kolejne zamówienie na rynku

Przejście na paliwa alternatywne

Według oczekiwań napędzany LNG kontenerowiec Sammy Ofer zapewni 23% redukcję emisji, co będzie ważnym krokiem na drodze branży do dekarbonizacji. Statek ma 366 metrów długości i 51 metrów szerokości. Wyróżniające go cechy to konstrukcja z dwiema wyspami i unikalny pionowy dziób, dostosowany do profilu eksploatacji. Maksymalna prędkość eksploatacyjna to 22,5 węzła, silnik główny na podwójne paliwo o mocy 46 000 kW przy 80 obr/min oraz wskaźnik Energy Efficiency Design Index, aby spełnić zaostrzone normy emisji w przyszłości.

Będzie to pierwszy statek ZIM napędzany LNG, który zawinie na wschodnie wybrzeże USA. Aby zabezpieczyć paliwo dla statków napędzanych LNG, ZIM podpisał dziesięcioletnią umowę sprzedaży i zakupu morskiego LNG z firmą Shell o wartości ponad 1 miliarda dolarów. Przemysł morski stara się zastąpić olej napędowy czystszymi alternatywami. Żegluga międzynarodowa odpowiada za około 3 procent globalnej emisji dwutlenku węgla związanej z energią. Odsetek ten ma wzrosnąć, ponieważ coraz więcej statków dostarcza więcej towarów, a inne sektory zmniejszają swój udział w globalnych emisjach.

Czytaj też: LNG to dobre, ale długoterminowe rozwiązanie. Jak Europa poradzi sobie bez rosyjskiego gazu? [ANALIZA]

Masowiec zasilany LNG firmy NYK otrzymuje zielony certyfikat

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button