PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport

Gall Thomson wprowadza na rynek system awaryjnego zwalniania kotwicy

Firma Gall Thomson wprowadziła na rynek nowy, innowacyjny automatyczny system awaryjnego zwalniania kotwicy, który ma zminimalizować zagrożenia bezpieczeństwa związane z ręcznym awaryjnym zwalnianiem systemów cumowniczych podczas przeładunku tandemowego FPSO, holowania oceanicznego, kontroli kursu, pozycjonowania i wycofywania z eksploatacji.

Nowy system awaryjnego zwalniania kotwicy

Według Gall Thomson, nowy system awaryjnego zwalniania kotwicy PODx wykorzystuje technologię śruby zwalniającej, która automatycznie rozdziela się na żądanie, zapewniając zidentyfikowany punkt podziału w linii cumowniczej. Pozwala to na niezawodne uwolnienie w czasie poniżej 100 milisekund. Jest on przeznaczony do stosowania w różnych systemach morskich, w tym na platformach FPSO, w systemach awaryjnego zwalniania i obsługi kotwic. PODx wykorzystuje szereg rozmiarów bloków i śrub zwalniających dostosowanych do wymagań danego obciążenia.

PODx minimalizuje ryzyko obrażeń personelu, uszkodzenia sprzętu i późniejszych przestojów poprzez zdalne zwalnianie łańcuchów cumowniczych pod pełnym obciążeniem, szybko i bezpiecznie – przekazała firma.

Fred Boufennane, dyrektor ds. rozwoju działalności w firmie Gall Thomson, mówi:

PODx to proste i solidne rozwiązanie poważnego problemu bezpieczeństwa, który od dawna jest uznawany za stwarzający znaczne zagrożenie dla personelu i wyposażenia. Technologia ta jest sprawdzona dzięki ponad 22-letniemu doświadczeniu w terenie, a jej koszty operacyjne są znacznie niższe niż tradycyjnych rozwiązań alternatywnych. PODx można po prostu zamontować na statkach bez konieczności wykonywania prac gorących lub stałego mocowania do pokładu statku z dowolnej strefy zagrożenia.

Czytaj też: Statek wiertniczy Valaris zerwał cumy i zderzył się z masowcem

Nowy system awaryjnego zwalniania kotwicy ma wiele zalet

Kompatybilne zastosowania obejmują szybkie i bezpieczne uwolnienie ładunku tandemowego FPSO lub FSO, holowanie awaryjne, sterowanie kursem FPSO i utrzymywanie pozycji. Konwencjonalne tankowce mogą również zwiększyć bezpieczeństwo poprzez zastosowanie PODx w miejsce lub w połączeniu z tradycyjnymi ogranicznikami łańcuchowymi.

Oprócz swoich właściwości użytkowych, nowy system awaryjnego zwalniania kotwicy zapewnia operatorom opłacalność, a dzięki unikalnej konstrukcji, która zapewnia łatwe zerowanie, po aktywacji nadaje się do ponownego użycia. Łatwy w konserwacji, z długimi okresami bezobsługowymi, może przyczynić się do obniżenia kosztów składek ubezpieczeniowych – powiedział Gall Thomson.

Firma twierdzi, że montowany pomiędzy dwiema szeklami, PODx nie wymaga wiercenia ani mocowania na pokładzie statku, dzięki czemu jest łatwy w instalacji lub modernizacji. Kompaktowe wymiary urządzenia minimalizują ilość miejsca zajmowanego na pokładzie FPSO, a technologia jest wyposażona w blokady bezpieczeństwa, które gwarantują, że nie dojdzie do niezamierzonego uwolnienia kotwicy.

Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji

Pożar kontenerowca u wybrzeży Filipin. Zginął członek załogi

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button