PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Škoda rozbudowuje zakład w Ostrawie. Szuka 500 pracowników

Producent taboru kolejowego ogłosił, że obecnie poszukuje około 500 pracowników na różne stanowiska

Grupa Škoda rozbuduje zakład w Ostrawie. Znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie pozwoli na dodanie nowych miejsc pracy. Producent taboru kolejowego ogłosił, że obecnie poszukuje około 500 pracowników na różne stanowiska. W szczególności poszukiwani są elektromechanicy, ślusarze, kontrolerzy jakości i mechanicy urządzeń elektronicznych.

Škoda modernizuje zakład w Ostrawie

Na początku 2020 roku, jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji, Grupa Škoda zatrudniała około 550 pracowników w zakładach produkcyjnych w Ostrawie. W ciągu dwóch lat liczba pracowników wzrosła do obecnych 1400, również dzięki zakupowi zakładu produkcyjnego w Martinovie, w którym również zatrudniono 200 pracowników. Teraz Škoda zamierza rozbudować swój zakład w Ostrawie.

Nasze zakłady produkcyjne przechodzą gruntowną transformację. Niezależnie od tego, czy chodzi o nasze unikalne zakłady obróbki mechanicznej, czy o nowoczesne lakiernie, naszym celem jest zapewnienie pracownikom pierwszorzędnego środowiska pracy, w którym mogą być produkowane pojazdy o najwyższej jakości. Obecnie podwajamy wydajność naszych linii montażowych, których będzie teraz cztery. Obecnie pracujemy nie tylko nad projektami dla Kolei Czeskich, ale także nadal produkujemy jednostki elektryczne dla Łotwy i rozpoczęliśmy montaż pociągów dla Estonii – mówi Martin Bednarz, prezes zarządu Škoda Vagonka.

Czytaj też: Koleje estońskie zamówiły kolejne elektryki od Škody

Znaczne inwestycje w rozbudowę produkcji

W zakładzie w Ostrawie znajduje się największe bramowe centrum obróbcze, które zostało zbudowane w ramach projektu rozszerzenia zdolności produkcyjnych. Kolejną dużą inwestycją była budowa nowej lakierni. Obecnie budowane są dwie nowe linie montażowe, a po zakończeniu najnowszej inwestycji roczna zdolność produkcyjna wyniesie do 300 surowych konstrukcji i do 200 w pełni zmontowanych i przetestowanych maszyn. Przed inwestycją zdolność produkcyjna wynosiła około 50 pociągów. Nowa lakiernia będzie w stanie pomalować 120 wagonów rocznie, w porównaniu z poprzednimi 40.

Dużą inwestycję przeszedł również zakład produkcyjny w Martinovie w Ostrawie, w ramach której powstały nowe miejsca pracy. Rozbudowano dwie lakiernie, jedną przygotowalnię i jedną kabinę śrutowniczą, za łączną kwotę ponad 70 mln czeskich koron (około 14 milionów złotych). Kolejną ważną inwestycją w regionie Ostrawy jest utworzenie magazynu centralnego, który przyczyni się do rozwoju całej logistyki, od przyjęcia materiałów i ich składowania, poprzez przygotowanie materiałów zgodnie z potrzebami produkcji, aż po faktyczną wysyłkę materiałów na produkcję.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Wypadek kolejowy w Grecji. Błąd czy systemowe zaniedbanie?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button