IntralogistykaPrzemysł 4.0

Nowy robot może pomóc w optymalizacji działań intralogistycznych

Producent rozwiązań w branży logistycznej Kuka przedstawił nową generację robotów autonomicznych, które mają wspierać działania intralogistyczne. 

Nowa generacja KMP 600-S diffDrive od Kuka

Niemieckie przedsiębiorstwo Kuka przedstawiło nową generację robotów wspierających działania intralogistyczne. Generacja KMP 600-S diffDrive ma być nie tylko szybsza, ale również bezpieczniejsza. Dzięki skanerom laserowym i wykrywaniu obiektów 3D uzyskano możliwość rozpoznawania obiektów znajdujących się od 50 milimetrów do 2,10 metra nad ziemią.

Ładowność platformy wynosi do 600 kg, co zwiększa możliwości jego zastosowania. Wdrożenie robota ma być możliwe nawet bez wykorzystania ogrodzenia ochronnego. Poprzez układ skanerów umieszczonych z tyłu i przodu urządzenia, system samodzielnie wykonuje manewry, osiągając duże prędkości we wszystkich kierunkach. Wprowadzono poziom ochrony IP 54, co pozwala na pracę w trudnych warunkach, takich jak kurz czy woda.

Zobacz także: Nasza pierwsza elektrownia atomowa powstanie przy współpracy z USA. Jest to również projekt geopolityczny

Jakob Brandl, zarządzający portfelem w firmie Kuka powiedział o systemie:

Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem. Dlatego KMP 600-S diffDrive wykorzystuje osiem stref bezpieczeństwa zarówno z przodu, jak i z tyłu – można je dostosować do prędkości pojazdu i konkretnych zastosowań.

Według producenta zaawansowany układ pozwala na efektywne przeszkód. Możliwe również jest połączenie KMP 600-S diffDrive z szeroką gamą stacji roboczych w celu uzyskania dokładnie odpowiednich opcji obsługi ładunku.

Zobacz także: Nowy wózek paletowy doceniony w międzynarodowym konkursie intralogistycznym

Wdrażanie rozwiązania w obiektach logistycznych

KMP 600-S diffDrive można naładować w ciągu 120 minut, co pozwoli na pracę przez ok. 8 godzin. Oprogramowanie Kuka.NavigationSolution kontroluje roboty wchodzące w skład floty. Wykrywa poziom naładowania baterii oraz identyfikuje, które pojazdy są podłączone do sieci WLAN. Zintegrowane urządzenie podnoszące pozwala na podnoszenie palet lub kartonów a wysokość do 60 mm.

Przy wdrażaniu robota wykorzystywany jest algorytm SLAM. Robot wstępnie „uczy się” środowiska, a następnie oprogramowanie przejmuje lokalizację w przestrzeni (w samym pojeździe) oraz koordynację pojazdu na centralnym komputerze. Menedżer floty na podstawie parametrów takich jak odległość i prędkość wyznacza najlepszą trasę w sieci ścieżek. Pozwala to na podwyższenie poziomu automatyzacji w obiektach logistycznych różnego typu.

Maersk wykorzystuje drony inwentaryzacyjne w magazynach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button