
Pomimo rozpoczęcia działalności dopiero latem ubiegłego roku, przewoźnik Greater Bay Airlines nie marnował czasu i rozszerza flotę. Linie ogłosiły zamówienie na 15 samolotów Boeing 737 MAX, a także zobowiązanie do zakupu pięciu Boeingów 787. Greater Bay Airlines powinien otrzymać pierwsze samoloty Boeing w 2024 roku.
Greater Bay Airlines kupuje nowe samoloty Boeing
Greater Bay Airlines, przewoźnik z Hongkongu, zamówił nowe samoloty Boeing. Linie lotnicze zamówiły 15 maszyn wariantu MAX 9 z konfiguracją 200 miejsc.
Zaangażowanie GBA w 737-9 jest dużym poparciem dla naszej rodziny 737 MAX i jej zdolności do obsługi nowych rynków. 737-9 zapewni GBA niezrównaną wydajność i niezawodność oraz niższe koszty operacyjne, jednocześnie nadal zapewniając pasażerom doświadczenie pokładowe klasy premium – przekazał Stan Deal z Boeinga.
Ponieważ Greater Bay Airlines jest obecnie operatorem wyłącznie Boeingów, to nowe zamówienie jeszcze bardziej wzmacnia jego relacje z amerykańskim producentem samolotów. W ramach umowy przewoźnik z Hongkongu zobowiązał się również do zakupu pięciu samolotów Boeing 787. Konkretny model nie został określony, ale tak czy inaczej, ta część umowy odegra kluczową rolę w rozszerzeniu zasięgu przewoźnika na trasach długodystansowych.

Czytaj też: Boeing znów wstrzymuje dostawy 787. Znowu będą opóźnienia?
Więcej samolotów to więcej połączeń
Obecnie Greater Bay Airlines obsługuje niewielką flotę i lata do zaledwie czterech miejsc docelowych ze swojego hubu w Hongkongu. Są to Bangkok, Seul, Tajpej i Tokio. Jednak dodanie 15 samolotów Boeing 737 MAX 9 do floty umożliwi dalszy rozwój sieci.
737-9 pozwoli GBA otworzyć nowe trasy z Hongkongu przy niezrównanej ekonomii. Nowe zamówienie zapewni GBA fantastyczne możliwości rozwoju i umożliwi nam dążenie do doskonałości w innowacyjny sposób dla naszych cenionych klientów – zachwalał transakcję prezes linii, Wong Cho Bau.
Linia lotnicza planuje również, aby nowe samoloty stały się podstawą jej floty w nadchodzących latach. Co ciekawe, pomimo zezwolenia na wznowienie operacji Boeinga 737 MAX ponad rok temu, dane z ch-aviation.com sugerują, że obecnie żaden z tych samolotów nie jest zarejestrowany w Hongkongu. W związku z tym zamówienie Greater Bay Airlines stanowi ważny kamień milowy dla tego typu samolotu.
W przeciwieństwie do zupełnie nowych Boeingów 737 MAX 9, wykorzystywane obecnie przez Greater Bay Airlines trzy Boeingi 737-800 były już wcześniej używane. Wcześniej samoloty te latały dla Norwegian i jego spółek zależnych.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Znajdziesz nas w Google News