E-commerce

Wydatki na Walentynki napędziły brytyjską sprzedaż detaliczną

Brytyjskie gospodarstwa domowe nadal zmagają się z inflacją

Wydatki na Walentynki pomogły zwiększyć brytyjską sprzedaż detaliczną w lutym, ale wolumeny nadal pozostały niższe stosunku do tych z ubiegłego roku. Wszystko przez to, że gospodarstwa domowe ograniczyły zakupy.

Wydatki na Walentynki zwiększyły sprzedaż

Brytyjskie Konsorcjum Detalistów (BRC) przekazało, że wydatki w sieciach sklepów wzrosły w lutym o 5,2% w ujęciu rocznym. Jest to wzrost nadal niższy w stosunku do 6,7% wzrostu w lutym 2022 roku. Brytyjską sprzedaż detaliczną pomogły zwiększyć wydatki na Walentynki.

Helen Dickinson, szef BRC powiedział, że detaliści stoją w obliczu niestabilnych warunków handlowych, ponieważ konsumenci będą martwić się o ceny energii i podatki, które mają wzrosnąć w kwietniu. Dane BRC nie są skorygowane o inflację, co oznacza, że wzrost sprzedaży maskował znacznie większy spadek wolumenu. Brytyjskie gospodarstwa domowe nadal zmagają się z inflacją wynoszącą ponad 10%, czyli ponad pięć razy więcej niż docelowe 2%.

Czytaj też: Sprzedaż e-commerce w USA przekroczyła bilion dolarów

Recesja w Anglii

Bank Anglii podniósł stopy procentowe do 4% w lutym i zasugerował, że jest bliski zakończenia swojej serii podwyżek stóp, ale jednocześnie przekazał, że istnieją obawy o presję inflacyjną na rynku pracy. Rynki finansowe oczekują, że stopy procentowe, obecnie najwyższe od 2008 roku, wzrosną do 4,75% jeszcze w tym roku.

Pomimo ostatnich oznak poprawy perspektyw gospodarczych Wielkiej Brytanii, Paul Martin, szef brytyjskiego działu sprzedaży detalicznej w KPMG, powiedział, że perspektywy dla sektora detalicznego będą nadal trudne, ponieważ wydatki konsumentów spadają w ujęciu realnym.

Osobne dane z Barclays pokazały, że wydatki konsumentów na karty płatnicze wzrosły w lutym o 5,9% rok do roku. Barclays przekazał, że na roczne stopy wzrostu wpływ miało zniesienie ograniczeń antypandemicznych w zeszłym roku, co spowodowało gwałtowny wzrost wydatków z powodu stłumionego popytu.

Czytaj też: Dlaczego ceny warzyw w sklepach są obecnie aż tak wysokie? To nie tylko inflacja

Jaki był wpływ inflacji na sektor TSL? Czy branża sobie poradzi?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button