Wydatki na Walentynki napędziły brytyjską sprzedaż detaliczną
Brytyjskie gospodarstwa domowe nadal zmagają się z inflacją
Wydatki na Walentynki pomogły zwiększyć brytyjską sprzedaż detaliczną w lutym, ale wolumeny nadal pozostały niższe stosunku do tych z ubiegłego roku. Wszystko przez to, że gospodarstwa domowe ograniczyły zakupy.
Wydatki na Walentynki zwiększyły sprzedaż
Brytyjskie Konsorcjum Detalistów (BRC) przekazało, że wydatki w sieciach sklepów wzrosły w lutym o 5,2% w ujęciu rocznym. Jest to wzrost nadal niższy w stosunku do 6,7% wzrostu w lutym 2022 roku. Brytyjską sprzedaż detaliczną pomogły zwiększyć wydatki na Walentynki.
Helen Dickinson, szef BRC powiedział, że detaliści stoją w obliczu niestabilnych warunków handlowych, ponieważ konsumenci będą martwić się o ceny energii i podatki, które mają wzrosnąć w kwietniu. Dane BRC nie są skorygowane o inflację, co oznacza, że wzrost sprzedaży maskował znacznie większy spadek wolumenu. Brytyjskie gospodarstwa domowe nadal zmagają się z inflacją wynoszącą ponad 10%, czyli ponad pięć razy więcej niż docelowe 2%.
Today, we published the latest Retail Sales Monitor, which showed that sales beat expectations despite falling volumes.
Regardless of increasing energy and tax rises, consumer spending held up, with growth accelerating to 3.2%.
Read the full report here: https://t.co/YoItpprhIb https://t.co/zNRsTrnwGL
— The British Retail Consortium (@the_brc) March 7, 2023
Czytaj też: Sprzedaż e-commerce w USA przekroczyła bilion dolarów
Recesja w Anglii
Bank Anglii podniósł stopy procentowe do 4% w lutym i zasugerował, że jest bliski zakończenia swojej serii podwyżek stóp, ale jednocześnie przekazał, że istnieją obawy o presję inflacyjną na rynku pracy. Rynki finansowe oczekują, że stopy procentowe, obecnie najwyższe od 2008 roku, wzrosną do 4,75% jeszcze w tym roku.
Pomimo ostatnich oznak poprawy perspektyw gospodarczych Wielkiej Brytanii, Paul Martin, szef brytyjskiego działu sprzedaży detalicznej w KPMG, powiedział, że perspektywy dla sektora detalicznego będą nadal trudne, ponieważ wydatki konsumentów spadają w ujęciu realnym.
Osobne dane z Barclays pokazały, że wydatki konsumentów na karty płatnicze wzrosły w lutym o 5,9% rok do roku. Barclays przekazał, że na roczne stopy wzrostu wpływ miało zniesienie ograniczeń antypandemicznych w zeszłym roku, co spowodowało gwałtowny wzrost wydatków z powodu stłumionego popytu.
Czytaj też: Dlaczego ceny warzyw w sklepach są obecnie aż tak wysokie? To nie tylko inflacja
Znajdziesz nas w Google NewsJaki był wpływ inflacji na sektor TSL? Czy branża sobie poradzi?
Jeden komentarz